Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
21 Ağustos 2019 Çarşamba - 13:15

Süha Yılmaz: "Üst Yapıcılara Orta Doğu ve Afrika'da Yeni Kapılar Açmayı Umuyoruz"

IVECO 2019 Üst Yapıcı Buluşması’nda IVECO Türkiye Daily ve Eurocargo Ürün Müdürü Süha Yılmaz ile bir araya geldik. Yılmaz, gerçekleştirilen toplantının içeriğine ilişkin önemli bilgiler aktarırken üst yapı üreticileri ile nasıl bir iş birliğinde bulunduklarının detaylarını bizlerle paylaştı.

Süha Yılmaz:  Üst Yapıcılara Orta Doğu ve Afrika da Yeni Kapılar Açmayı Umuyoruz

Özellikle araç alım süreçlerinde müşterilerinin yaşadığı sıkıntılardan bahseden Yılmaz “Araç başına onay ve genel tip onay olmak üzere iki onay türü var. Ülkemizde müşteriler çoğunlukla araç başına onay türünü tercih ediyor. Uzun vadede baktığınız zaman araç başına onay; zor, vakit alıcı ve maliyetli.”

Bugün yaptığınız toplantının karşılıklı fikir alışverişinin dışında farklı bir amacı da var. Afrika ve Orta Doğu pazarlarına ilişkin IVECO’nun üst yapıcılara sağlayacağı imkanlar için neler söylersiniz?

Bugün yaptığımız toplantı, diğer rutin yaptığımız toplantılara göre biraz daha farklı. Esas olarak üst yapıcılarla bir araya gelmemizin sebebi; iyi günde de kötü günde de onların yanında olduğumuzu göstermek. Keza onlar da her zaman bizim yanımızda. Türkiye’deki üstyapıcılarımızın kalitesine çok güveniyoruz. Piyasanın daraldığı durumda IVECO’nun diğer pazarlarındaki üstyapı ihtiyacını Türkiye’deki iş ortaklarımızla paylaşmak istiyoruz. Biliyorsunuz ki IVECO global bir oyuncu. Bugün Amerika, Avrupa, Afrika ve Asya pazarında olan bir firmayız. Normalde piyasa şartları dışında olan Afrika, Nijerya ve Etiyopya’da ihaleler oluyor veya oradaki kurumlar alımlar yapıyor. IVECO merkez bu konuyla ilgilendiğinde üstyapıyla birlikte araç satmak bir avantaj olarak görünüyor. Çünkü üst yapıyla birlikte hem de araç satmış oluyorsunuz. Biz Türkiye’deki iş ortaklarımıza çok güveniyoruz ve üst yapıcılarımıza özellikle Orta Doğu ve Afrika’da bu sayede yeni kapılar açmayı umuyoruz.

“Ülkemizdeki Üst Yapıcılar Gerekli Bilgiye ve Kaliteye Sahip Firmalar”

Üst yapı, araçlar üreticileri için çok önemli bir ürün çünkü aracın performansını iyi ve kötü yönde etkileyen unsurlar doğurabiliyor. O nedenle araç üreticileri ve üst yapıcıların sürekli temas halinde olmaları gerekiyor. Siz bu konuda üst yapıcılarla nasıl bir iletişim içerisindesiniz?

Bizler IVECO olarak ticari araç satıyoruz. Ticari araçların tamamı kamu hizmetlerinde, çeşitli ulaştırmalarda kullanılan araçlar. Bizim için üstyapı olmazsa olmaz. Bu nedenle de biz üst yapıcıları her zaman iş ortağı olarak görüyoruz. Çünkü bizim verdiğimiz araçlar tamamlanmamış araçlar olarak satılıyor. Bir nevi biz yarım araç vermiş oluyoruz. Üst yapıcılar da bizim aracı tamamlayan firmalar oluyor. Burada üst yapılar müşterinin veya kurumun isteğine göre yapılıyor. IVECO firması olarak üst yapıcılarla iş birliğine çok önem veriyoruz. Elimizden geldiğince onlarla bir arada olup birlikte projeler gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Hem onları dinliyoruz hem de kendi ürünlerimiz hakkında bilgi veriyoruz. Bu şekilde de iş birliğini devam ettirmek istiyoruz. Burada şunun da altını çizmemiz gerekiyor; ülkemizdeki üst yapıcılar gerekli bilgiye ve kaliteye sahip firmalar.

En Büyük Öneme Sahip Konu: Güvenlik

Sizin aracınızın performansını tam sağlayabilmesi, herhangi bir sıkıntı olmaması için bir üst yapıdan neler bekliyorsunuz? Üst yapının kalitesi hangi noktalarda sizin açınızdan önem arz ediyor?

Bizim için aracın sağlamlığını olumlu yönde etkileyecek, müşterilerin memnuniyetini artıracak üst yapılara ihtiyacımız var. Üst yapı, aracın kendisi kadar önemli bir yapı haline gelmiş durumda. Bizim araçlarımızın kalitesini artırması oldukça önemli. Kalitenin yanında en büyük öneme sahip konulardan biri de; güvenlik. Dolayısıyla bizim üst yapıcılarla yaptığımız iş birliklerinde en önem verdiğimiz konu bu. Biz birlikte hareket ediyoruz, iş birliği yapıyoruz. Eğitimlerimizde bilgilerimizi tüm üst yapıcılarla paylaşıyoruz. Onlar da bu doğrultuda aracın yapısına uygun, kendi kaliteleriyle birlikte aracın kalitesini artıracak üst yapılar ortaya çıkarıyorlar.

“Aracın Uygunluğunu Üst Yapıcımızla Birlikte Karar Vermek Zorundayız”

Aranızdaki iş birliği çok önemli bir konu. İş birliği olmadığı takdirde ne tür problemlerle karşılaşılır? Üst yapının istenildiği gibi olmaması aracın hangi noktalarına etki ediyor?

Üstyapı, bir aracı tamamlayan yapı olmasının yanı sıra aynı zamanda bağımsız da bir üründür. Örneğin; soğutuculu üniteli kamyon yaptığınız zaman, bunun kalitesinin yüksek olması lazım. Bu üstyapılarda değişik sınıflandırmalar var. Mesela, et taşıyan araçların soğutma dereceleri farklı, süt taşıyan araçların soğutma dereceleri farklı ve gıda taşıyan araçların soğutma dereceleri farklı. Eğer üstyapıda bir sıkıntı olursa soğuk zincirde kırılma gerçekleşiyor. İşte bu durum üstyapının bağımsız özelliğinin göstergesidir. Bunun dışında, aracın uygunluğunu üst yapıcımızla birlikte karar vermek zorundayız.  Biz üst yapıcıyla birlikte hangi üstyapının hangi araca, hangi beygir gücüyle, hangi kasa boyutuyla, hangi dingil mesafesiyle uygun olacağını konuşuyoruz. Vardığımız karar paralelinde müşterimize tüm açıklamaları yaparak bilgi veriyoruz. Üst yapıcılarımızdan aldığımız bilgileri müşterimize ulaştırıyoruz, müşterimiz de aracı bizden aldıktan sonra üst yapıcıya gidip aracını teslim alıyor.

“Müşterimizin İsteklerine En Uygun Aracı, Üst Yapıcılarımızla Görüşerek Belirliyoruz”

Araç alım sürecini detaylandırır mısınız? Müşteri önce geliyor sizden aracı alıyor sonra gidiyor üst yapıyı alıyor. Bu noktada onay süreçleri de başlıyor. Müşteri için bu süreç zor olmuyor mu?

Bu noktada kolay olmayan bir süreç başlıyor. Burada kalite belgeleri devreye giriyor. Hem bizim açımızdan hem IVECO açısından Avrupa tip onayları, üst yapıcılar açısından da Avrupa onayları veya İSO gibi çeşitli kalite etmenleri var. Biz iş birliği yaptığımız üstyapıcılarla şu şekilde çalışıyoruz; müşterimizin isteklerine en uygun aracı, üst yapıcılarımızla görüşerek belirliyoruz. Müşterimizle anlaşıp satışı gerçekleştirdikten sonra, eğer kendi çalıştığı üst yapıcı firma varsa onunla çalışmaya devam ediyor. Çalıştığı bir firma yoksa biz kendisine çalıştığımız üst yapıcıları referans gösteriyoruz. Tüm bu süreçlerden sonra araç onaya gidiyor.

“Araç Başına Onay; Zor, Vakit Alıcı ve Maliyetli”

Araç başına onay ve genel tip onay olmak üzere iki onay türü var. Ülkemizde müşteriler çoğunlukla araç başına onay türünü tercih ediyor. Uzun vadede baktığınız zaman araç başına onay; zor, vakit alıcı ve maliyetli. Müşteri araç üstyapısında anlaştıktan sonra biz aracın nakliyesini gerçekleştiriyoruz. Bu sırada üst yapıcı, üstyapıyı hazırlarken aynı zamanda üstyapının onay için projesini hazırlıyor. Bunlar için ayrı bir para isteniyor. Proje hazırlandıktan sonra yetkili mühendis onaylıyor ve TSE’ye ayrı bir para ödenerek onaya gidiyor. Proje ve TSE onayına ödenen para -aracın sınıfına göre de değişiklik gösteriyor- ortalama 500 liraya denk geliyor. Tüm bu süreç bittikten sonra araç hazır halde plaka almaya doğru araç kontrol merkezine yola çıkıyor. Ayrıca bu nakliye sürecinde plaka sorunu ortaya çıkıyor. Burada biz IVECO olarak üst yapıcılara geçici plaka ve şoför desteği vererek nakliyenin yapılmasını sağlıyoruz ve araç tescilleniyor. Tabi bu süreçte de vakit kaybı ve 300-400 liralık bir masraf ortaya çıkıyor. Tekrar hesapladığımız zaman sürecin en başından sonuna bin liraya yakın bir masraf gözüküyor.

“Müşteri Evraklarıyla Geliyor Normal Bir Araç Alırmış Gibi Direkt Tescile Gidiyor”

Genel Tip onayı ise ikinci seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Örneğin bizim yedi tonluk aracımız var eğer üst yapıcımız, yedi tonluk modelimiz için bir kereye mahsus 20 bin lira ödeyip onay kuruluşlarından genel tip onayı alırsa, proje parası ve AKM kontrolünden müşteri kurtulmuş oluyor. Eğer ben üretici firma olarak yedi tonluk araç onayında kapsam genişletme yaparsam onayın yenilenmesi gerekiyor bu da 4-5 bin liralık bir masraf demek oluyor. Fakat kapsam genişletme sürekli yapılan bir şey değil. Markanın kendi yaptığı genişlemelere göre değişiyor. Üst yapıcımız genel tip onayını alırsa yirmi araç sonra kara geçmeye başlıyor ve bu yirmi araçlık sürede de hem bize hem kendine hem de müşteriye büyük bir kolaylık sağlamış oluyor. Müşteri evraklarıyla geliyor normal bir araç alırmış gibi direkt tescile gidiyor. Baktığınız zaman ayda 15-20 araçtan aşağı üst yapı yapan firma yok dolayısıyla bu alternatif müşteriye memnuniyet, üst yapıcıya ve bizim gibi araç üreticilerine de fayda sağlayacak. Böylece herkes kazanan duruma geçecek.

 
"Biip" Sesi Artık Yok!
 
Kerem Genç: "Orta Doğu ve Kuzey Afrika Yoğun Çalıştığımız Bölgeler Arasında"
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
"Biip" Sesi Artık Yok!
Belediyelerde kullanılan hizmet araçlarının daha sessiz ve daha güvenli ...
'Doğru Projelerde Yer Alan Şirketler, Son İki Yıllık Süreçten Güçlenerek Çıktı'
Kamyonum Dergisi olarak her sayımızda lojistik firmalarının sektörde yaşadıkları ...
'LNG Teknolojisinin Öncülüğünü Yapıyoruz'
“Dünya doğal gaza yöneliyor, peki Türkiye’de son durum nedir?” diyerek ...
 
Menzil Kapasitesi İle Rakipsiz!
“2017 Yılının En Düşük Karbonlu Kamyonu” IVECO Stralis NP 460 kara yolu ...
''Türkiye’de LNG Dönüşümlü İlk Araç Bizim Tarafımızdan Yapıldı''
Daha önceki sayılarımızda başlatmış olduğumuz Alternatif Yakıt Teknolojileri ...
"Shell&Turcas, LNG’de Öncü ve Güvendiğimiz Bir Firma"
Kamyonum Dergisi olarak yakından takip ettiğimiz alternatif yakıt teknolojileri ...
 
Doç. Dr. Onur Dikmenli Sektöre Dair Yazılarıyla Artık Kamyonum Dergisinde!
Doç. Dr. Onur Dikmenli sektöre dair bilgilerini artık Kamyonum Dergisinde ...
TAKOGRAFLA İLGİLİ SON GELİŞMELER
Türkiye'nin Lider Uluslararası Otomotiv Endüstrisi Fuarı Automechanika ...
Lojistik Sektörü Yıllık 5 Milyar TL Tasarruf Sağlayacak
Alternatif Yakıt Teknolojileri Dosyamızın ikinci bölümünde, sektörün önemli ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treylerbusşoförtürkiyefahrertrucklkwdikkatkamyoncu