ÇETİN AKTAŞ (Eskişehir Şoförler Odası Eğitim Müdürü); “Araçların yenilenmesi güvenlik açısından çok doğru, yük taşıyan araçlar fabrikadan çıktıktan itibaren eziliyorlar; yalnız yapılan bu uygula yine de tatmin edici değil. Bir de uygulama pratik değil; yapılması gereken yasal işlemler insanları bunaltıyor.”
ADNAN ÇETİN (İzmir Kara Nakliyeciler Sitesi Başkanı); “Olumlu karşıladık. Kamyoncunun henüz uygulamadan fazla haberi yok. Ekonomik ömrünü tamamlayan diğer model araçlar da piyasadan çekilsin. Piyasada 80 model aracını vermek isteyenler var. Bu modellerin üretimi kalmadı ki; parçaları işe yarasın. Bu araçlar ekonomik ömrünü tamamlamış; insanlar vergi borcundan dolayı bunları hurdaya çıkaramıyordu; yoksa piyasadan çoğu çekilmişti.”
VELİ DOĞAN (S.S. Eskişehir ili Taşıyıcılar KOOP. Yönetim Kurulu Üyesi); “Çok olumlu karşılıyorum bu uygulamayı; yalnız ödenen para az. Arabaların yerine yeni araçların gelmesi ile hacimde küçülme olur. Parçaların MKEK preslenmesi doğru bir uygulamadır. Çünkü o araçların parçaları bir işe yaramaz; eriyip yenilenmesi daha iyi.”
SELAHATTİN AY (Eskişehir- Bireysel Nakliyeci); “Uygulama çok sevindirici. Hatta uygulama 22-30 yaş araçları da içine alsa daha iyi olur. Piyasada iş görmeyen araç çok çünkü. Parçayı kimseye satamayacağı için preslenmesi daha uygun.”
ALİM YILDIZ (Çanakkale- S.S. 55 Nolu Kalkım ve Civarı Kamyoncular Koop. Başkanı); “Olumlu bir uygulama olarak değerlendiriyoruz. Eski model aracı çalışmıyor; ancak vergisi çalışıyordu; iyi oldu. Kamyoncularımız “Borcundan kurtulduk ya yeter; sırtımızda bir yüktü” diyor. Satılan araçların MKEK verilmesine gelince kullanılamaz hale getirilmesi iyi olmuş; ancak eritilip demir yapılmaktan başka işe yaramazdı.”
ABDİL YÜRÜK (Eskişehir- S.S. 10 Nolu Nemli Taşıyıcılar Koop. Başkanı); “Yaş sınırının 20 yaşa kadar çekilmesi taraftarıyım. Piyasadaki yaşlı ve ekonomik ömrünü tamamlamış araçlar aynı zamanda kazalara da sebebiyet veriyor. Bu araçların çelik alaşımı kullandıkça bitiyor ve demire dönüşüyorlar. Preslenmesi noktasına gelince bazıları parça sektörüne zarar vereceğini düşünüyor; ancak ben bu araçların MKEK preslenmesinin sanayiye canlılık getireceğini düşünüyorum.”
AHMET FAİK KOÇAK (Ankara-S.S. Polatlı Kamyoncular Mot. Taşıyıcılar Koop. Başkanı); “Bu yasanın çıkmasına muhalif değiliz. Vergisini ödeyemeyenler hiç değilse bu araçlarından kurtulacaklar; garajda araçları yatıyordu. Bu araçların içindeki temiz parçalar kullanılıp, değerlendirilmeli.”
HÜSEYİN YOL ( Aydın- S.S. Söke Motorlu Taş. Koop. Başkanı); “Yaşlı araçların toplanmasını istiyoruz; böylece kaza oranları da azalır. 95 modelden aşağı araca bazı firmalar iş bile vermiyor. 82 model araca kadar piyasadan toplatılsın. Hiç olmazsa vergi yükünden kurtulurlar. MKEK preslenmesine gelince bu eski modelden çıkan parçalar, zaten başka araçlara uymazdı; iyi oldu; sadece ödenen parayı biraz az buluyoruz.”
NUSRET KESKİN (Malatya- S.S. Özmalatyalılar Taş. Koop. Başkanı); “Bizim için çok uygun bir yasa. Yaşlı araçların toplanması bizim gibi vergi borcu olanlar için ideal. 83 modele kadar araçların piyasadan çekilmesi daha iyi olurdu. Bizim için yasanın en sevindirici tarafı MTV ve cezalara af getirmesi.”
MACİT TOVKA (İzmir- S.S. Damperciler ve Mot. Taş Koop. Başkanı); “Bizim kooperatifimizde o kadar eski model araçla çalışan yok. Zaten bu model aracı olanlar piyasaya çıkıp iş yapamıyordu; iyi oldu bu yasa.”
AHMET VARDINLI (Bursa- S.S. 10 Nolu Tatkavaklı Mot. Taşıyıcılar Koop. Başkanı); “Piyasada iş yapan zaten bu kadar eski model araç yoktu; bence uygulamayı 20 yaşa kadar çeksinler. 85 model bile araç yok yollarda.”
İBRAHİM KIRICI (Bursa- S.S. 63 Nolu M. Kemal Paşa Mot. Taş. Koop. Başkanı); “Piyasada bu yasayı bekleyenler vardı; “Vergi borcumuz silinse de aracımızı versek diyorlardı.” 30 yaş yeterli değil; 87 modele kadar hurdaya çıkacak araç var. Çünkü zaten iş yapamıyor piyasada.”
MEHMET EMİN (Bursa- S.S. 61 Nolu Orhangazi Kam. Koop. ); “Yaş sınırlaması 20’ye çekilsin. Bu yasa otomotiv sanayisine de hareketlilik getirecektir. Parçaların preslenerek kullanılamaz hale getirilmesi iyi oldu; eski model araçla yeni model aracın parçaları uymazdı zaten birbirine. Yine de yasayı yetersiz bulmakla beraber destekliyoruz; trafik ve yollar rahatlayacak.”
NİZAMETTİN KARADAĞ (S.S 88 Nolu Ovakoop Başkanı); “Yayınlanan tebliğe hiç itirazım yok. Benim takıldığım husus neden MKEK geri dönüşümü olan parçaları presliyor? Teknolojik önemi olmayan parçaları içinden al bari… Bu durum parça üretici ve satıcılarına yarıyor. Hükümet kamyoncuların krizden etkilenmemesi için yeterli önlemi almıyor. ÖTV ve KDV’yi düşürüyor; MTV’yi % 12 arttırıyor.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |