Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
17 Aralık 2021 Cuma - 14:28

Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan, "Ağır Ticari Araçlar İçinde İlk Olarak Yollarda Elektrikli Kamyonları Göreceğiz"

Teknolojinin gelişimine paralel olarak hız kazanan ve yeşil taşıma yönünde pek çok ülke tarafından teşvik edilen elektrikli araçlar konusuna dair Ford Trucks markasının değerlendirmelerini, öngörülerini ve planlamalarını Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan’dan dinliyoruz. Gelecekte alternatif olarak yollarda ilk etapta elektrikli kamyonları göreceğimizi belirten Turfan, teşvikin yanı sıra finansman desteği ile de sektörün hızlanacağını vurguluyor.

Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan,  Ağır Ticari Araçlar İçinde İlk Olarak Yollarda Elektrikli Kamyonları Göreceğiz

“ŞEHİR İÇİ TAŞIMACILIĞINDA ELEKTRİKLİ ARAÇLAR TERCİH EDİLECEK”

“FORD OTOSAN OLARAK 2022’DEN İTİBAREN PAZARA İLK SUNACAĞIMIZ ARAÇLAR, ELEKTRİKLİ TRANSİT’LER OLACAK”

Öncelikle otomobil ve hafif ticarilerde olmak üzere elektrikli araç dönüşümünün önümüzdeki yıllar itibari ile hızlanacağını belirten Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan, 2025 ve 2030 yıllarında Avrupa’nın ağır ticari sektörü için devreye aldığı emisyon kuralları neticesinde değişimin daha da hızlanacağını vurguluyor. Bu emisyon değerlerine de üreticilerin uymak zorunda olduğunu ifade eden Turfan, “Biz de Ford Trucks olarak hem batarya teknolojileri hem elektrikli hem de hidrojen yakıtlı araçların küresel trendlerini yakından takip ediyoruz. Ürün geliştirme ekiplerimiz bu teknolojileri inceliyor. Burada önemli olan işletmelerin işi en verimli şekilde nasıl amorti ettiğidir. Bu konuda elektrikli araçların daha önde gittiğini söyleyebilirim, dolayısıyla ağır ticari araçlarda ilk olarak yollarda elektrikli kamyonları göreceğiz. Diğer yandan hidrojen tabanlı alternatif yakıtlar için de küresel olarak yoğun çalışmalar mevcut. Örneğin 400 kilometrenin altındaki kısa mesafelerde gerçekleştirilen lojistik işlerinde ve şehir içi taşımacılığında elektrikli araçlar tercih edilecek. Uzun mesafe yollarda da yakıt hücreli araçların kullanılacağını öngörüyoruz. Tabii burada maliyetlerin önümüzdeki yıllar içerisinde nereye doğru kayacağı ve tüketicinin alabilirlik seviyesi de önemli.” diyor.

“Ford Otosan Olarak Elektrikli Transit’leri 2022 İtibarı ile Pazara Sunacağız”

Araç menzillerinin daha uzun olmasını sağlayan alternatif yakıtın hidrojen olduğunu belirterek sözlerini sürdüren Turfan, bu nedenle uzun yol kamyonlarında hidrojen yakıtlı araçların ön planda olacağını vurguluyor. Turfan, hidrojen teknolojisinin daha pahalı olduğunu da sözlerine eklerken; “Hidrojen yakıtlı araçlar için yakıt istasyonlarına ihtiyaç var ve bu nedenle de hidrojen istasyonlarının kurulması gerekecek. Bunun için altyapı mevzuatı gerekiyor. O nedenle de ülkelerde ilk etapta bu altyapıları kurabilmek kolay görünmüyor. İlk etapta yollarda elektrikli kamyonları göreceğiz. Tabii burada verilecek olan teşviklerin de etkisi olacak. Şu anda elektrikli araçlara farklı, hidrojenli araçlara farklı teşvikler yok. Ancak şu anki durumda tüketicinin satın alma eğilimi elektrikli araçlardan yana olacak gibi görünüyor. Alternatif yakıtlara dönüşüm otomobil ve hafif ticari araçlar ile birlikte başladı. Ford Otosan olarak 2022’den itibaren pazara ilk sunacağımız araçlar da elektrikli Transit’ler olacak.” şeklinde konuşuyor.

“Elektrifikasyon ve Hidrojen Teknolojilerini Öncelikli Çalışıyoruz”

Ağır ticari araçlar özelinde Ford Trucks olarak Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği’nin (ACEA) 2040’taki fosil yakıtsız araç taahhüdüne imza attıklarını vurgulayan Turfan, Ford Trucks’ın da buna uygun bir yol haritası belirlediğini ifade ediyor. Turfan sözlerini şöyle sürdürüyor; “2040’tan itibaren satılan tüm yeni kamyonların fosil yakıtsız, sıfır emisyon olması konusunda Ford Trucks olarak imzamız var. Planları buna göre yapıyoruz. Elektrikli araçlar 2030 itibari ile pazarda var olacak. Özellikle 2030 ve 2040 arasında daha hızlanacağını düşünüyoruz. Tabii bunun altyapısının da gelişiyor olması lazım. Biz de elektrifikasyon ve hidrojen öncelikli çalışıyoruz; ancak farklı teknolojiler de var. Hatta 2018 yılında Hannover Fuarında F-Vision’ı tanıttık. Bu konsept kamyon seviye 4 otonom sürüşe sahip ilk prototiptir. Sıfır karbon emisyonuna sahip elektrikli ve bağlı araç teknolojisine sahip bir kamyon. Gelecekteki vizyonumuzu yansıttığımız bir araçtır. Bu vizyon doğrultusunda  çalışmalar yapıyoruz.”

“İlk Olarak Şehir İçi Taşımacılığına Yönelik Yol Kamyonu Planımız Var”

Ürün geliştirme ekiplerinin şehir içi için elektrikli, uzun yol için de hidrojen yakıtlı araçlar konusunda çalıştıklarını ifade eden Turfan, “Bizim de ilk olarak şehir içi taşımacılığına yönelik yol kamyonu planımız var. Şehircilik hizmetlerinin önemli olduğunu düşünüyorum. Kamu kurumlarını gezdiğimizde buna çok ilgi gösteriyorlar. Çünkü alım maliyetleri yüksek olsa da dönem itibari ile maliyetleri düşürme konusu onlar için çok önemli. Bu araçlar da o verimliliği getirebiliyor.” diyor.

“Altyapı Oluşturmadan Getirilen Kısıtlamalar Çok Zorlayacaktır”

Avrupa’da yeşil taşımacılık için getirilen kısıtlamalara yönelik de değerlendirmelerde bulunan Turfan, kısıtlamaların Avrupa lojistik taşımacılığını etkiler yönde hızlıca yapılacağını belirtiyor. Öncelikle şehir içine girilmemesi yönünde kısıtlamaların getirileceğini belirten Turfan, “Tabii lojistikte öncelik ülkeler arası taşımacılığın desteklenmesi olduğu için bu kararlar komisyon tarafından tüm paydaşların yararına olacak şekilde ve genel duruma göre yapılacaktır. Ancak altyapı oluşturmadan getirilen kısıtlamalar çok zorlayacaktır. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) ile birlikte tüm bu çalışmaların altyapılarını yapıyoruz. Ford Trucks markası olarak Avrupa Otomobil Üreticileri Birliğine dahiliz ve buradaki toplantılara katılıyoruz. Önümüzdeki yıllar içerisinde dönüşümün daha hızlı gerçekleşeceğini düşünüyorum.”

“Teşvikin Yanı Sıra Bir Finansman Desteği Sektörü Hızlandıracaktır”

Avrupa’da satın almalarda birçok ülkede desteklerin başladığını belirten Turfan, böylece elektrikli ile dizel araç arasındaki farkın daha cazip seviyeye düştüğünü aktarıyor. Avrupa’da uygulanan teşvik sisteminin ülkemizde de uygulanması gerektiğine değinen Turfan şöyle konuşuyor; “Bu tip alternatif yakıtlar için teşvikler işi hızlandıracaktır. Çünkü buradaki alım maliyetleri oldukça yüksek. Bu araçları farkın azalması ile birlikte daha fazla yollarda görebiliriz. Birinci etken teşvik, ikincisi de finansman. Özellikle finansman ağır ticari araç sektöründe önemli bir etken. Hep büyük firmalar olduğu için bu araçları finansmanlarla alıyorlar. Teşvikin yanı sıra bir finansman desteği sektörü hızlandıracaktır. Türkiye mevzuat olarak da Avrupa’daki mevzuatları takip ediyor. Bu konuda Euro emisyon seviyelerinde izlediğimiz gibi yine Avrupa’yı izleyeceğimizi düşünüyorum. Alternatif yakıtlar konusunda da Avrupa’yı izlememiz sektör açısından faydalı olacaktır.”

Şarj istasyonları konusunda farklı iş birliklerinin devam ettiğini de ifade eden Turfan, “Avrupa’da da farklı markalar arasında iş birlikleri oluyor. Maliyetlerin oldukça yüksek olduğunu düşününce ortak hareket etme gerekliliği doğuyor. Bizim de şu anda farklı senaryolarımız var.” diyor.

“ÇİP KRİZİNİN ETKİSİ 2022’DE DE DEVAM EDECEK”

Elektrikli araçlara yönelik sorularımızı yanıtlayan Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan’a gündemdeki yerini koruyan çip krizine yönelik sorularımızı da soruyoruz. Turfan, bu duruma pandeminin ve beklenmedik şekilde değişen tüketici alışkanlıklarının etki ettiğini vurguluyor.

“Tedarikte Zincirler Arası Problemler Olduğunu Gördük”

Doğu Asya bölgesinin çip konusunda ciddi bir tedarik noktası olduğunu söyleyen Turfan, çip üretiminin oldukça uzun ve meşakkatli bir sürecinin olduğunu belirtiyor. Turfan, şu anda bu krizden nasıl çıkılacağına dair birçok otomotiv firmasının araştırmalar yaptığını ve alternatif imalatçılara baktığını belirtirken konuşmasını; “Çip krizinin etkisinin 2022’de de devam edeceğini düşünüyoruz. Japonya’daki yangın, Almanya’daki sel, Süveyş Kanalı’nın tıkanması, Covid-19 pandemisi ve birçok ülkede işlerin durması hepsi aynı anda denk geldi ve bunlar tedarik zincirinde tıkanmalara yol açtı. Mesela çipi oluşturan malzemelerden magnezyumda ciddi bir kriz var. Tedarikte zincirler arası problemler olduğunu gördük. Maliyetler çok arttı. Dünyadaki tüm ham maddelerde ciddi bir tedarik sorunu var. Bunda tabii Covid’in etkisinin fazla olduğunu düşünüyorum. Covid yılları eski üretim esnekliğimizi kaybettiğimiz yıllar. Bundan kurtuluş da pandemiden çıkış ile olacak.” şeklinde sürdürüyor.

“Tüketici Alışkanlıklarının Beklenmedik Şekilde Değişmesi Çok Etkili Oldu”

Tedarikteki ham madde arzının artması ile birlikte çipin oluşturduğu parçaların üretiminin de piyasada artacağını belirterek sözlerini sürdüren Turfan, “Evde kalışlar, oyun ve eğlence sektörü talebi artırdı. Bilgisayarlarda ve kullandığımız pek çok üründe çip var. Üretim bunlara kaydırıldığı için de dünya bu krizi yaşıyor. Tüketici alışkanlıklarının beklenmedik şekilde değişmesinin çok etkili olduğunu düşünüyorum. Evde kalmalar talepleri artırdı; bazı talepler 5 katına çıktı. Bu yüzden bu talebi karşılamak için yön değiştiren yan sanayiler bize belli yerlerde eksiklikler yaşatıyor” diyor.

“Ford Trucks Markası Olarak İyi Öngörülerde ve İyi Planlamalarda Bulunarak Üretimleri Devam Ettirdik”

Ford Trucks markası olarak pandemi sürecinde gecikmeler yaşadıklarını; ancak hiçbir şekilde üretimi durdurmadıklarını vurgulayan Turfan sözlerini, “Bazı üreticiler fabrikalarını bir iki ay durdurmak zorunda kaldı. Biz Ford Trucks markası olarak iyi öngörülerde ve iyi planlamalarda bulunarak üretimleri devam ettirdik. Bazen teslimatlarımızı ileriki aylarda yapıyoruz; ancak şu anda talepleri karşılıyoruz. Müşterilerde bu ortamda bunu makul karşılıyor.” diyerek sonlandırıyor.

 
Yeni Nesil Araçlar İçin Teknoloji Çözümleri; ZF ProAI
 
TMO Denizli Başmüdürlüğü Yükleme ve Boşaltma Hizmeti Alacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Borusan Lojistik Genel Müdürü Serdar Erçal, Türkiye’de Yük Verenler ve Taşıyanlar İçin Kendimizi Lojistik Sektörünün Dijital Öncüsü Olarak Görüyoruz
Uluslararası lojistik firmalarını, yenilikçi çalışmalarını ve sektöre ...
Sektör Şoförlere Serbest Dolaşım Hakkı İstiyor
Uluslararası taşımalar dosyamız kapsamında sektörü dinlemeye devam ediyoruz. ...
İstanbul Üniversitesi Ulaştırma Fakültesinden Geleceğin Lojistikçilerine Tam Destek
UND’nin Geleceğin Lojistik Uzmanları Sertifika Programı’nı birlikte yürüttüğü ...
 
Şenel Global Lojistik Genel Müdürü Mehmet Çinar, Demiryolları Mali Açıdan Çok Daha Avantajlı
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda söyleşi gerçekleştirdiğimiz ...
Ford Trucks Lojistik Sektörüne ve Gençlere Destek Oluyor
İstanbul Üniversitesi ve Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Genç ...
UND Genç Lojistikçileri Geleceğe Hazırlıyor
Ülkemizin ilk ve tek Ulaştırma ve Lojistik Fakültesi, İstanbul Üniversitesi ...
 
Frigian Kurucu Ortağı Seyfi Arıcı, "Dijitalleşme Bir Korkulu Rüya Değil"
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda Kamyonum Dergisi Haber ...
İmsan Group Yönetim Kurulu Başkanı ve UND Yönetim Kurulu Üyesi Kerem İmrak, "Vize Sorunu Rekabette Gücümüzü Azaltıyor"
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda bir diğer konuğumuz ...
IMS Logistics Genel Müdürü Mustafa İmrak, "Türkiye Avrupa’nın Vazgeçilmez Lojistik Merkezi Olacak"
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda IRU Karayolu Nakliye ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyonfahrer haberler dikkatşoförsrckamyoncusondakikatreyler