Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
23 Eylül 2008 Salı - 00:00

GOODYEAR İDDİALI

GOODYEAR İDDİALI

Goodyear Dunlop Avrupa'nın ticari araç ve otobüs lastiği serilerinde 55’den fazla ebadı kapsayan 400’ün üzerinde farklı lastik buluyor. Aralarında Volvo, Renault, Scania, DAF, MAN, Daimler Chrysler ve Iveco’nun da bulunduğu, dünyanın önde gelen ticari araç üreticilerinin pek çoğu araçlarına standart olarak Goodyear’ın ürünlerini takıyor.

Goodyear Ticari Araçlar Ürün Müdürü Faruk Uslu ile Goodyear lastiklerindeki AirMax, FuelMax, KMax, DuraSeal teknolojilerini ve iyi lastiğin özelliklerini konuştuk.

Lastik teknolojisindeki en son gelişmeler nelerdir?

Nakliye sektörü ekonomik koşulların değişmesi ile birlikte daha rekabetçi olmaktadır. Her anlamda artan rekabet, nakliye firmalarını daha başarılı olmak ve faaliyetlerini sürdürebilmek için maliyetlerini düşürmeye yöneltmektedir. Bunun için yeni satın aldıkları araçlarda daha az yakıt tüketen araçlar yanında, aynı miktar yakıt ile daha fazla yük taşımaya imkan veren araçlara yönelmektedirler. Bunun yanında artan çevrecilik bilinci oluşan yeni koşullar daha az gürültü oluşturan ve daha az zararlı gaz üreten araçların seçimini zorunlu kılmaktadır.

Lastik üreticileri de tüm bu talepleri yerine getirmek üzere çalışmalar yürütmektedir. Goodyear bu anlamda yenilikçi çalışmaları ile sektöre yön vermektedir. Dünyada ilk 40 serisi lastikleri üreterek lastik çapını bir metrenin altına düşürdük. Sonuç daha fazla hacimde yük taşınması olmuştur. Bu sayede araca beş metreküp daha fazla hacimde yük yüklenebilmektedir.

Yine ilk 50 serisi ön lastiği üretilerek yeni nesil araçların (Euro 3’den Euro 6’ya geçişte ön aks yükü 341 kg artmaktadır) ön akslarındaki 7,5 ton aks yükünü taşıyabilecek lastikler üretilmiştir. Bu sayede düşük CO2 emisyonlu araçların kullanımı olanaklı kılınmıştır. Araçta daha fazla yük taşımak ancak lastiğin içine daha fazla hava uygulanarak sağlanabilir. Goodyear bunun için AirMax Teknolojisini geliştirmiştir. Bu teknoloji, lastiğin çapını değiştirmeden ve içindeki basıncı artırmadan lastiğin kesit genişliğini artırarak lastik içi hacmini dolayısı ile içindeki hava miktarını artırarak daha fazla hava vurmasını ve yük taşınmasını olanaklı kılmaktadır. Bu teknoloji aynı zamanda daha fazla kilometre ve daha düşük yol hasarı oluşturmaktadır.

Diğer önemli bir teknoloji ise FuelMax Teknolojisidir. Bu teknoloji, lastiğin yuvarlanma direncini düşürerek yakıt tasarrufu sağlamaktadır. Lastik yapısı içinde kullanılan farklı teknolojik malzemeler ile yuvarlanma direnci düşürülmekte ve dolayısı ile lastik motoru zorlamadan yuvarlanabilmektedir. TÜV SÜD tarafından yapılan karşılaştırmalı testlerde FuelMax teknolojili en yakın rakibinden daha düşük yuvarlanma direncine sahip olduğunu ispatlamıştır. FuelMax Teknolojisi uzun yol lastikleri için ve özel tasarım ve malzeme özelliklerinin bir bileşimidir. Bu teknoloji, sağladığı düşük yuvarlanma direnci sayesinde yakıt tüketimini düşürüyor, daha fazla kilometre ve daha yüksek ıslak zemin frenleme performansı sağlıyor ve zararlı gaz emisyonlarını düşüyor.

Uluslararası nakliyecilerin önemli isteklerinden biri de farklı yol koşullarında daha fazla kilometre performası sağlayabilecek lastiklerin geliştirilmesidir. Bu ise Kmax Teknolojisi ile olanaklı kılınmaktadır. KMax Teknolojisi şehirlerarası taşımacılık uygulamaları için geliştirilen ve kilometre performansını en yüksek seviyeye çıkaran teknolojileri içeriyor. Şehirlerarası taşımacılık sık dur-kalk yapılan trafik koşulları, virajlı yollarda ve döner kavşaklarda karşılaşılan yüksek yanal kuvvetler, daha güçlü motorlar ve gittikçe artan sayıda retarder kullanımı, lastikler için çok zorlu çalışma koşulları oluşturuyor. Goodyear’ın KMax Teknolojisi, diğer özelliklerden ödün vermeden uzun lastik ömrü sağlayan özel bir gövde yapısı, desen geometrisi ve hamur karışımlarının bir bileşimidir. Bu sayede yüksek kilometre performansı, ıslak zeminde daha kısa fren mesafesi, daha sessiz çalışma ve bunların yanında düşük yuvarlanma direnci ile daha yüksek yakıt tasarrufu sağlar. Yuvarlanma direnci, bir lastikte aracın yakıt tüketimini en çok etkileyen faktördür. Bağımsız test kuruluşu TÜV Süd tarafından yapılan karşılaştırmalı testte, rakip lastiğinin Goodyear’ın % 13’ten fazla gerisinde olduğunu kanıtlamıştır. Beton ve asfalt üzerinde yapılan ıslak frenleme testlerinde; betonda, RHS II, öncüsünden % 5’ten fazla, rakibinden de % 8’den fazla daha iyi sonuç almıştır. Ancak, asfaltta, iki Goodyear ürünü arasındaki fark hemen hemen % 3 olmuştur, fakat toplamda Regional RHS II, yaklaşık % 15 daha iyi sonuç almıştır.

Yenilikçi teknolojilerden bir diğeri ise DuraSeal Teknolojisidir. Goodyear Duraseal teknolojili kamyon lastikleri delinme sırasında kendi kendilerini onarabiliyor. Bu benzersiz Goodyear patentli özellik, lastiğin yapısında mevcut sızdırmazlık maddesi sayesinde, çapı 6 mm’ye kadar olan bir cisim sırta girdiğinde hasarı gideriyor ve hava basıncının düşmesini engelliyor. Böylece araç sahipleri maliyetli araç atıl zamanını ortadan kaldırabiliyor ve lastik değiştirme zorunluluğu riskini azaltabiliyor.

FuelMax,  KMax ve AirMax, Duraseal ile birlikte Goodyear’ın, Max Teknoloji serisini tamamlayan yeni teknolojiler. Her üçü de, Goodyear’ın yeni nesil kamyon lastiklerinde filo yöneticileri ve çevre açısından değerli yararlar sağlıyorlar. Goodyear, geliştirdiği teknolojiler ile sektöre yön verirken bu teknolojileri kullanarak ürettiği lastiklerden müşterilerinin en yüksek verimi almasını sağlıyor. Bunun için FleetFirst servis çözümleri ile filoların işletme giderlerini düşürmesine yardımcı oluyor.

Firmanızın Türkiye lastik sektöründeki konumundan söz eder misiniz?

Goodyear tüm dünyada olduğu gibi, ülkemizde de ticari araç yük ve yolcu taşımacılığına yön vermektedir. Özellikle ülkemiz şartlarına özel geliştirilen lastiklerle (HCT) sektöre öncülük yapmaktadır. Ayrıca yeni gelişmekte olan çekici trailer pazarına yönelik olarak Avrupa ile eş zamanlı olarak yeni ürünleri pazara sunmakta ve nakliyecilerimizin daha rekabetçi olmasına katkıda bulunmaktadır.

Özellikle ticari araçlar sektörüne yönelik ürün portföyünüz hakkında bilgi verir misiniz? Ürünlerinizi rakiplerinden ayıran özellikler neler?

Yük ve yolcu taşımacılığında altı farklı uygulama alanı bulunmaktadır. Doğru uygulama alanı için doğru lastik seçimi lastiğin performansını ve filo verimliğini artıracaktır. Bu amaçla Goodyear, uzun mesafe yük taşımacılığı, şehirlerarası bölgesel yük ve yolcu taşımacılığı, karma servis taşımacığı, yol dışı taşımacılık, şehir içi taşımacılık ve kış koşullarında yük ve yolcu taşımacılığı alanlarına yönelik tüm ebatlarda müşteri taleplerini karşılayabilmektedir. Goodyear özellikle ülkemizde aşırı tonaj dolayısı ile oluşabilecek lastik arızalarına karşı yüke ve ısıya dayanıklı HCT teknolojili lastikleri üretmektedir. Bu lastiklerin dışında Türkiye yol koşullarına özel daha iyi performans sağlayan lastikler de tüketiciye sunulmaktadır.

Goodyear bunların dışında nakliye sektörüne yaratıcı ürünler ve hizmetler sunmaktadır. Bu şekilde nakliye firmalarının daha rekabetçi olmasına katkı sağlamaktadır. Burada özellikle daha fazla hacimde yük taşımaya imkan veren dünyadaki ilk 40 serisi lastikler yanında 7,5 ton ön aks yükü taşımaya imkan sağlayan ilk 50 serisi lastiklerle sektöre öncülük etmektedir. AirMax denilen bu teknoloji sayesinde daha güvenli olarak daha fazla yük taşınabilmektedir. Bunların yanında Goodyear Max Teknoloji ürünleri ile daha fazla kilometre performansı ve yakıt tasarrufu sunan lastikler geliştirmektedir. Goodyear teknolojik gelişmeleri müşterileri ile buluşturmak adına sektörde ilklere imza atarak kendi kendini tamir eden kamyon lastiklerini geliştirmiştir. DuraSeal teknolojisi sayesinde araçlar yolda kalmadan yoluna devam edebilmektedir.

Satış sonrası hizmetleriniz için neler söyleyeceksiniz?

Goodyear yenilikçi ürünler yanında yenilikçi servisleri ile de nakliyecinin yanındadır. FleetFirst servis çatısı altında 7/24 servis hizmeti sistemi olan ServiceLine 24h tüm Avrupa’da nakliyecilerimizin yolda kalma endişesi duymadan çalışmalarına imkan vermektedir. Türkçenin de dahil olduğu 12 dilde ve 32 ülkede faaliyet gösteren bu servis 1800’ün üzerinde nokta sayısı ile en kapsamlı yol destek hizmet paketidir. Ayrıca bireysel kamyoncu dostlarımıza benzer hizmet 7/24 hizmet verebilen TruckForce organizasyonumuz tarafından verilebilmektedir. Bu amaçla “Nöbetçi Bayi” uygulaması başlatıldı. Bu kapsamda müşterimiz 0505 225 2550 nolu numaraya SMS attığında en yakın nöbetçi bayi bilgileri telefonuna gelmektedir. Müşterimiz bu sayede yolda kalmadan yükünü yerine ulaştırabilmektedir.

Bunun dışında TruckForce uzman kamyon lastiği bayi ağı ile tüm Avrupa’da aynı kalitede güvenli ve kaliteli hizmet en uygun şartlar ile sunulmaktadır.

Goodyear olarak müşterilerimizin servis ve yolda kalma maliyetlerini düşürmek adına Mobility denilen servis sigortası sistemini müşterilerine sunmaktadır. Bu sistemde belli bir prim karşılığı firmanın aracı bir yıl süre ile lastikten dolayı yolda kaldığında oluşacak servis giderleri sigorta firması tarafından karşılanmaktadır.

Firmaların lastik işini yönetmelerine ve giderlerini düşürmelerine yönelik olarak FOS adı altında filo yönetim sistemi uygulanmaktadır. Böylece firma tek noktadan alışverişin avantajlarını yaşarken giderlerini ölçebilmekte ve dolayısı ile yönetebilmektedir.

NextTread kaplama organizasyonu sayesinde firmalar lastiklerini kaplatabilmekte ve kilometre başına maliyetlerini düşürebilmektedirler. Goodyear’ın lastik ömrünü uzatan kaplama teknolojisi sayesinde yeni lastik performansı çok daha uygun maliyete sağlanmaktadır.

Ağır vasıta ve ticari araçlarda lastik seçiminin önemi nedir?

Müşterilerimiz çok farklı işletme koşullarında çalışmaktadır. Bu koşullarda en iyi performansı elde edebilmek için doğru lastik seçimi son derece önemlidir. Doğru lastik seçimi kilometre performansı yanında yakıt tasarrufu ile firmanın işletme giderlerini düşürmektedir. Ayrıca daha kısa mesafede durmaya imkan veren lastiklerin seçimi emniyetli kullanımı sağlarken, daha fazla hacimde yük taşımaya imkan veren lastik alternatifleri firmaları rakipleri karşısında daha rekabetçi yapmaktadır.

Lastik dışarıdan bakıldığında siyah bir yuvarlak bir malzemedir. Dışarıdan ayırt edici özellikleri görülemez. Ancak kullanıldıkça lastiğin farklılığı ortaya çıkmaktadır. Firmalar lastiğin satın alma fiyatı yerine sahip olma maliyetine bakmalıdırlar. Sahip olma maliyeti satın alma fiyatının 2,5 katına kadar çıkabilmektedir. Yanlış lastik seçimi nakliyeciye yakıt maliyeti, emniyet ve artan işletme maliyeti olarak geri dönmektedir. Lastiğin işletme giderlerindeki doğrudan maliyeti %1,5 civarlarında iken işletme giderlerine dolaylı katkısı %3 seviyelerindedir.

Firmalar lastikten en yüksek verimi almak istiyorlar ise öncelikle lastik seçiminde çalışma koşullarını dikkate almalıdırlar. Farklı çalışma koşulları için farklı lastikler geliştirilmektedir. Ayrıca satın alma kararı verirken sadece marka’ya değil o markanın ürün hattına da bakmakta fayda vardır. Mutlaka daha yeni teknolojili lastikler seçilmelidir.

Hava şartları ve mevsimsel değişikliklerde kullanılan lastiklerin özellikleri nasıl olmalıdır?

Türkiye gibi dört mevsimin yaşandığı ülkelerde lastikten en yüksek faydayı elde etmek için doğru lastik seçimi yanında mevsim koşulları dikkate alınarak lastiklerin değişimi tavsiye edilmektedir. Özellikle kış şartlarının ağır geçtiği koşullarda ve 7 derecenin altında kamyon ve otobüslerde de kış lastiği kullanımı hem kilometre performansını hem de emniyeti artıracaktır. Goodyear ürün hattında geniş bir yelpazede kış lastikleri bulunmaktadır. Kışın yolda kalmadan ve trafik güvenliğini tehlikeye sokmadan seyahat ancak kış lastiği kullanımı ile olanaklı olmaktadır. Kış lastiği kullanımı lastik giderlerini azaltır. Sadece kışın kullanılıp ilkbaharda standart lastiklerle değişim yapıldığında, bu lastikler birkaç sezon kullanılabilmektedir.

İdeal lastik nasıl olmalıdır?

Lastik aracın yol ile temasını sağlayan tek unsurdur. Standart bir 6x2 araçta 10 adet lastik bulunur. Aracın yer ile teması ise 10 adet A4 dosya kâğıdı boyutundaki lastiğin temas yüzeyidir. Lastik içinde bulunan hava vasıtası ile yükü taşır. Tüm bu unsurlar dikkate alındığında ideal lastik şu özelliklere sahip olmalıdır;

             Dayanıklılık: Belirtilen kullanım koşullarında en yüksek kilometre performansını sağlamalıdır.

             Emniyet: Belirtilen hızlarda güvenle kullanılabilmelidir.

             Yük taşıma: Belirlenen yük koşullarında görevini arıza vermeden yapabilmelidir.

             Ömür: Lastiğin kilometre başına maliyetini aşağıya çekebilmek ve ömrünü uzatabilmek için kaplanabilirliği son derece önemlidir.

             Fren emniyeti: Lastik frene basıldığında kısa mesafelerde durabilmelidir.

             Islak ve kuru zemin frenleme: Hem kuru zeminde hem de ıslak zeminde istenen fren performansı sağlanmalıdır.

             Düşük yakıt tüketimi: Lastik düşük yuvarlanma direnci ile yakıt tüketimini düşürmelidir.

             Düşük gürültü seviyesi: Çevreci bir lastiğin ses seviyesi standardın altında olmalıdır.

             Bakım kolaylığı: Lastiğin bakımı, montajı ve tamiri kolayca yapılabilmelidir.

Goodyear tüm belirtilen bu unsurları sağlayacak lastikleri üretmekte ve geleceğin lastiklerinin geliştirilmesi için yeni araç üreticileri ile işbirliği yapmaktadır. Bu güvenin bir sembolü olarak Türkiye’de ilk defa lastiğinin kaplanabileceğini garanti etmiştir.

 
Söz Pirelli'de
 
UND KARARLI
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newskamyoncu haberler şoförlkwtreylertruckfahrerbus