“Hedefimiz; Türkiye Üst Yapısını Dünya’ya Duyurmak”
-İlk olarak ARÜSDER 2012’yi değerlendirebilir misiniz?
Geçen seneye göre katılımcı sayısının artması bizi mutlu etti. Bu sektöre sahip çıkıldığının göstergesidir. Bunun yanında biz katma değer üreten bir sektörüz. Hiçbir kamyon üst yapısı olmadan trafiğe çıkamıyor. Dolayısıyla biz Türkiye’deki kamyon pazarında özellikle yüzde 80-90 yerli üreticiyle bunu gerçekleştiriyoruz. Hidromak olarak da hedefimiz her zaman yurt içine sattığımızdan fazlasını yurt dışına satmaktır. Bunun yanında da Türkiye üst yapısını dünyaya duyurmak. Biz bu bağlamda IFAT 2012 fuarına katıldık. Burası için özel bir prototip ekipman imal ettik. Hem yol süpürme hem çöp kasası. Mantığı her çöp kamyonunu her sokağa giriyor olması üzerine dayalı. Madem her sokağa giriliyor o halde aynı zamanda yolları da süpürsün istedik. Bu beraberinde yakıt, zaman, işçilik tasarrufu ve düşük ilk yatırım maliyetini ve kullanırken kazandıran bir ürün ortaya çıkardı.
“50. Yılımızı Tamamladık”
Hidromak olarak biz 50. yılımızı tamamladık. Geçmişteki 50 yılla yetinmek yerine gelecek 50 yıl için çalışmayı prensip olarak kabul ettik. Arüsder 2012 fuarında üniversite öğrencilerinin katılımıyla sunum yapıldı. Bu sunum 2012 yılı içerisinde düzenlenen Katı Atık Toplama Ekipmanı yarışmasının sunumudur. Öğrencilere farklı bir deneyim yaşatmak ve sektörümüzü üniversite öğrencilerine tanıtmak için standımızı 60 m2 büyüttük. Üniversite öğrencilerinin kendi projelerini burada savunarak son kullanıcı ile buluşturdular. İTÜ ve ODTÜ’den iki değerli hocamız ve Hidromak Genel Müdürümüz Ahmet Bazmanoğlu, Teknik Müdürümüz Recep Yılmaz ile değerlendirip plaketlerini takdim ettiler. Mezun olan öğrencilerimizin ileride Hidromak olmasa bile başka bir üst yapı firmasına iş için başvurmayı akıllarının bir köşesinde tutacaklarını düşünüyoruz.
Biz 4 ürünle kendi standımızda yer alıyoruz. Bir tane farklı ürünle de Ford standında yer alıyoruz. Beyoğlu Belediyesi için de tasarladığımız Hidropak adında bir çöp kamyonumuz yer alıyor. Bu ekipmanlar, daha önce Yurt dışından alınan ithal çöp kasalarının yerine alınacak. Böylece sektörde övündüğümüz, ‘ülkemizdeki çöp kamyonlarının yüzde 99’u hatta tamamı yerlidir’ sözümüzün haklılığını artıracağız ve bunun için daha çok çalışacağız. Bunun yanında Ausa markası taşıyan Çok Amaçlı Yol Süpürme Aracının Türkiye Distribütörlüğü’nü aldık. Bu ekipmanda süpürme işlemi yapılmadığı zaman, ilave ataçmanlar ile yol yıkama aracı, sepetli platform, kar bıçağı, tuz serpme amacıyla kullanabiliyorsunuz. Türkiye şartlarında yapılan ölçümlerde 7lt/saat gibi düşük bir tüketimi var. Akıllı Hidrolik Çöp Kasası geliştirdik. Bu ekipmanımızda ekipman ihtiyacı olan gücün farkında ve ihtiyacı olduğu kadar hidrolik güç üretiyor. Bu sayede, sessiz, az tüketimli, daha hızlı ve çevreci olabiliyor. Ford standında yer alan ekipmanımız ise elektrik ile çalışıyor. Böylece yakıttan tasarruf sağladığı gibi daha sessiz çalışarak çöp kamyonlarındaki en büyük sıkıntıları çözüyor. Bu projeyi Profimak ile birlikte gerçekleştirdik. Oldukçada dikkat çekti. Sonuçta 5 ürünün hepsi yeni ve fonksiyonel.
“Tam Kapasite Çalışıyoruz”
-Peki, ilk yarıyıl değerlendirmesi alabilir miyiz?
Sektör olarak bu ilk yarıyılın sonlarına doğru araç model yılının değişmesi nedeniyle durgunluk beklenirdi. Ancak araçlardaki model yılı değişimlerinin yılsonuna bırakılması ve yeni projelerin gerçekleşmesi nedeniyle bu durgunluk yaşanmadı. Gerek ihracat gerek yurt içi müşterilerimizle ocaktan beri tam kapasite çalışıyoruz. Burada başka bir neden, yurt içindeki temizlik firmaları yurt dışında iş almaya başladı. Bu işlerin alınmasında son yıllarda yapılan, dış politika atakları olduğunu düşünüyorum. Şu an komşu ülkeler ile olan ilişkilerde bir takım problemler olsa da uzun vadede, bu ülkelerdeki ilişkilerde giderek artacaktır. Bunların sonucu olarak da Türk iş adamları artık Pakistan’da. Lahor bölgesini iki tane Türk firması temizliyor. Oraya bu ayın sonuna kadar 80 tane çöp kasası yollayacağız. 80 adet henüz bir başlangıç. Montajını orada gerçekleştireceğiz. Dolayısıyla ilk 6 ay oldukça iyi geçti. Kalan 6 ay da hareketli geçeceğe benziyor. Seçimler yaklaşıyor, herkesin mahallesine çöp kamyonu giriyor. Dolayısıyla belediyeler hazırlık yapmak isteyeceklerdir. Bu da bizim sektörümüze yansıyacaktır.
Yarı Yarıya Avantajlı
-Yol süpürme makinesinin ücret olarak bakıldığında artısı var mı?
Şöyle ki; iki kamyonun yaptığı işi tek kamyonla yapıyor, sadece 1 şoför istihdam ediyorsunuz. Bu ilk yatırım maliyetini düşürüyor. Sadece iki kalemde yapılan tasarruf amortisman süresi içerisinde 200.000 TL’yi buluyor. Bunun yanında 1 Çöp Kamyonu ve 1 Yol Süpürme aracının akaryakıt sarfiyatını %50 oranında düşürüyorsunuz ve bir mahalleye defalarca girip halkı rahatsız etmiyorsunuz.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |