Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
21 Ocak 2025 Salı - 14:14

IMS Logistics Genel Müdürü Mustafa İmrak Yazdı; ''İç Savaşın Bitişi ve Lojistik Sektörü

Suriye iç savaşının bitmesinin ardından Türkiye-Suriye arasındaki lojistik sektörü, birçok fırsat ve yeni dinamiklerle şekillenmiştir. Savaşın yarattığı büyük yıkımın ardından, Suriye'nin yeniden inşası süreci ve bölgedeki ekonomik canlanma, lojistik sektörü için önemli fırsatlar doğurmuştur. Türkiye, coğrafi olarak Suriye'ye yakın konumda ve ekonomik bağları güçlü bir ülke olduğundan, bu süreçte büyük bir rol oynamaktadır.

IMS Logistics Genel Müdürü Mustafa İmrak Yazdı;  İç Savaşın Bitişi ve Lojistik Sektörü

Savaş sonrası Suriye'nin altyapısının yeniden inşa edilmesi ve ekonomik faaliyetlerin yeniden başlatılması, büyük miktarda malzeme, ekipman ve iş gücü gerektirmektedir. Türkiye, lojistik altyapısı ve tecrübesiyle bu süreçte önemli bir tedarikçi ve taşımacılık partneri haline gelmiştir. Türkiye'den Suriye'ye yapılacak malzeme taşımacılığı, lojistik firmaları için büyük bir gelir kaynağı oluşturmuştur. İnşaat malzemeleri, gıda, ilaç ve teknoloji ürünleri gibi çeşitli ürünlerin taşınması, Türkiye-Suriye arasındaki lojistik faaliyetlerin yoğunlaşmasına neden olmuştur.

Suriye'nin yeniden açılmasıyla birlikte sınır ticareti önemli bir artış göstermiştir. Türkiye, birçok ürünü Suriye’ye kolaylıkla sevk edebilmekte ve bu süreçte sınır kapılarında yapılan lojistik operasyonlar büyük bir öneme sahiptir. Türkiye'nin güneyinde bulunan Hatay, Gaziantep ve Kilis gibi iller, Suriye ile olan ticaretin yoğun olduğu bölgelerdir. Ayrıca, bu illerdeki serbest bölgelerde yapılan üretim ve depolama faaliyetleri, Türkiye ile Suriye arasındaki lojistik akışını hızlandırmaktadır.

Savaşın ardından Suriye'deki mevcut ulaşım altyapısı zayıf olduğundan, Türkiye’den Suriye’ye yönelik kara yolu, demiryolu ve denizyolu taşımacılığında yeni fırsatlar doğmuştur. Özellikle kara yolu taşımacılığı, Türkiye’nin Suriye ile olan kara sınırına yakın illerinden doğrudan Suriye’ye taşımacılık yapma imkanı sunmaktadır. Türkiye’nin lojistik firmaları, araç filosunu ve güzergahlarını Suriye pazarına uyacak şekilde optimize ederek bu alanda faaliyet göstermektedir.

Türkiye'nin Suriye ile ekonomik bağlarını güçlendirmesi, hem Türkiye’nin hem de Suriye’nin ekonomik büyümesine katkıda bulunmaktadır. Lojistik sektöründe, sadece Suriye içi taşımacılık değil, aynı zamanda Suriye'nin diğer bölgelere açılması için de fırsatlar doğmaktadır. Türkiye, Suriye'nin Ortadoğu ve Kuzey Afrika'ya olan bağlantı noktalarından biri haline gelmiş ve bu sayede bölgedeki ticaret yollarının merkezi haline gelmiştir. Türk lojistik firmaları, Suriye’nin yeniden küresel tedarik zincirlerine dahil olmasına yardımcı olmaktadır.

Suriye’deki savaş sonrası dönemde altyapı projelerine yapılan yatırımlar, lojistik sektörüne olan talebi arttırmaktadır. Özellikle limanlar, havaalanları ve kara yolu ağlarının iyileştirilmesi, Türkiye’nin bu projelere katkı sunması ve inşaat malzemelerinin taşınması gibi lojistik faaliyetlere olan ihtiyacı artırmıştır. Türkiye’nin güçlü inşaat sektörünün desteğiyle, bu projelerin hayata geçirilmesi sürecinde lojistik firmalarına önemli işler düşmektedir.

Savaşın sonrasında Suriye’nin yeniden güvenli bir hale gelmesiyle birlikte, Türkiye-Suriye arasındaki ticaret yeniden aktif hale gelmiştir. Lojistik firmaları, Suriye'deki güvenlik durumunu sürekli takip ederek, taşımacılık süreçlerini güvenli bir şekilde yönetmekte ve bu süreçte çeşitli sigorta ve güvenlik hizmetleri sunmaktadır.

Sonuç olarak, Suriye iç savaşının bitmesinin ardından Türkiye-Suriye arasındaki lojistik sektörü, hem yeniden inşa sürecinin hem de bölgesel ticaretin canlanmasıyla büyük fırsatlar sunmaktadır. Türkiye, coğrafi konumu ve lojistik altyapısı sayesinde bu süreçte önemli bir rol üstlenmiştir. Suriye'nin yeniden yapılanması, sınır ticareti, yeni taşımacılık rotaları ve altyapı projeleri gibi faktörler, Türk lojistik sektörünün büyümesine katkı sağlamaktadır.

 
Trump Etkisi Petrol Fiyatlarında Dalgalı Seyre Neden Oluyor
 
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Hem Fırsatlarla Hem de Zorluklarla Dolu Bir Yıl Oldu
Atiz Heavy Lojistik Firması Sahibi Cengiz Atiz, lojistik sektörünün 2024 ...
Best Uluslararası Nakliyat Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yayman; Çok Zor Bir Yılı Geride Bıraktık
Best Uluslararası Nakliyat Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yayman Kamyonum ...
ALC Lojistik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çiçekli; Lojistik Sektörü ‘Ayakta Durabilme’ Mücadelesi Verdi
ALC Lojistik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı ve İstanbul Üniversitesi Ulaştırma ...
 
Alp Özler Akademi Bünyesinde Ekspertiz Hizmeti Vereceğimiz Yeni Bir Projeye Başlama Planımız Var
Alp Özler 2. El Ticari Araçlar Satış Müdürü Burak Tekin verdikleri hizmetleri ...
ABC Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Bilen Lojistik Sektörünün 2024 Yılını Değerlendirdi
ABC Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Bilen lojistik sektörünün 2024 ...
Fullsped Uluslararası Taşımacılık CEO’su Berk Neziroğluları Lojistik Sektörünü Değerlendirdi
Fullsped Uluslararası Taşımacılık CEO’su Berk Neziroğluları, Kamyonum ...
 
Petek Uluslararası Nakliyat CEO’su Doğukan Yılmaz 2024 Yılı Lojistik Sektörünü Değerlendirdi
Petek Uluslararası Nakliyat CEO’su Doğukan Yılmaz, 2024 yılı değerlendirmelerini ...
Akar Lojistik Genel Müdürü Enver Deliktaş 2024 Yılı Lojistik Sektörünü Değerlendirdi
Akar Lojistik Genel Müdürü Enver Deliktaş, yıl değerlendirmesinde bulunurken, ...
Nükte Trailer Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Nükte Türk Treyler Sektörünü Değerlendirdi
Nükte Trailer Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Nükte Türk treyler sektörünü ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Lojistik 2025
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyonsrctreylersondakika haberler buslkwdikkatnews