S.S. 61 Nolu Damperli Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Ercan Bekdemir,
“GİRESUN LİMANI’NDA SONUÇ VERİCİ ÇÖZÜMLER ÜRETİLMEZSE GİRESUN EKONOMİSİ ÖNEMLİ BİR DARBE ALIR VE HEPİMİZ KAYBEDERİZ”
“GİRESUN LİMANI’NIN ÇALIŞMASI YÖNÜNDE GAYRET VE ÇABA GÖSTERİLMELİDİR”
Giresun Limanı’nın 1953 yılında yapımına başlanıp 1959 yılında faaliyete geçtiğini ve bölgenin en önemli limanlarından olduğunu belirten S.S. 61 Nolu Damperli Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Bekdemir, limanın geleceği yönünde kamuoyunda çıkan tartışmaların gerek salgın hastalıkların gerekse dayanılmaz zamların getirdiği problemlerin esnafı olumsuz yönde etkilediğine dikkat çekiyor. Yıllarca Giresun ekonomisine ve şehrin gelişimine önemli katkıları olduğunu belirttiği limanın, 1997 yılında özelleşme kanunu çerçevesinde ihale ile özel sektöre devredilmesi sonrasında uzun yıllar atıl kalarak çürümeye terk edildiğini ve beklentilerin aksine il ekonomisini de olumsuz etkilediğini ifade eden Bekdemir, “Giresun halkı limanın çalıştırılmamasının sebebini hep başkalarında aramış ve limanın çalışmasını engelleyen temel sebebin komşular olduğu genel kanaat haline gelmiştir. 2018 yılında liman işletmesinin el değiştirmesi ile limanı devralan firma genel prosedürleri tamamlayarak gerekli izinleri alıp ilave düzenlemeleri yaparak limanı tam kapasite çalışır hale getirme çalışmalarına hız vermiş. Ayrıca liman taban derinlik temizleme ve tarama faaliyetleri sonucu bölgede, 50 bin groston ve üstü büyük gemilerin yanaşabileceği tek liman haline getirilmiştir.”diyor.
“Giresun Dış Ticaret Noktasında da Rekabet Üstünlüğüne Sahip”
Bekdemir, yılda üç, dört milyon ton yükleme ve boşaltma kapasitesi ile limanın, Giresun’un komşu ili Ordu’da liman olmaması nedeniyle bölgede deniz ticaretinde en avantajlı illerden biri konumunda olduğuna dikkat çekiyor. Bekdemir şunları aktarıyor; “Bu limanın çalışması, Sivas-Şebinkarahisar, Dereli- Giresun yolunun bölünmüş yol programına alınması açısından da Giresun’a önemli bir avantaj kazandıracaktır. Giresun aynı zamanda dış ticaret noktasında da rekabet üstünlüğüne sahiptir. Tüm Giresunlular olarak konteyner limanına ve ilimizin istihdamına olan katkılarına odaklanmalıyız, ki ekonomimiz deniz ticareti ile ivme kazansın. Limanımızın 2021 yılında toplam işlem hacmi 724 milyon dolar olarak gerçekleşmiş, geçen yıla oranla işlem hacmi yüzde 49,80 artmıştır.”
“Liman, Yeni Liman Yapılana Kadar İlimizin Yararına Uygun Şekilde Kullanılmalı”
Limanın ilin merkezinde yer aldığı ve görüntüsü nedeni ile olumsuz görüşlerin hedefinde kaldığını aktaran Başkan Bekdemir, “Devletimizin milyonlarca lira harcayarak Giresun ekonomisine katkı sağlamak için yaptığı bu devasa tesisin daha uygun bir yere yeni liman yapılana kadar ilimizin yararına olacak şekilde kullanılması ana çalışma odağımız olmalı. Giresun limanının şehrin merkezinde olması; şehre hareketlilik, ses ve gürültü kirliliği yaratabilir. Limanı olan diğer ilde yaşayanlar ekonomiye katkıları itibari ile olayı olduğu gibi kabul ediyorsa ve Giresunluların da şu an başka alternatifi yoksa limanın Giresun insanına ve ekonomiye katkısı yönünde tercih yapılmalıdır.” değerlendirmesinde bulunuyor.
“Mevcut Depolara Kalıcı Yer Gösterilene Kadar Çalışmaların Sekteye Uğramamasını Savunuyoruz”
Bugün itibari ile gümrüklü liman alanında toplam 463 kişinin çalıştığına; aileleri ile ortalama olarak 2 bin kişinin bu liman sayesinde geçindiğine dikkat çeken Bekdemir sözlerini; “Hem esnaf hem de meslek örgütleri liman ile birlikte iş gücünde bir düzelme yaşandığını net bir şekilde görebilirler. Limanda çalışan şoföründen işçisine kadar 2 bin hemşehrimiz bu devasa kuruluş sayesinde geçimlerini temin etmektedir. Limanın Giresun’a bugün aylık; 80 bin dolar personel, 25 bin dolar kamyon ve tır şoförleri, 100 bin dolar malzeme, gıda, bakım ve zaruri giderleri olmak üzere toplam 205 bin dolar doğrudan girdisi vardır. Limanda sonuç verici çözümler üretilmezse Giresun ekonomisi önemli bir darbe alır ve hepimiz kaybederiz. Hükümetimizce kalıcı bir çözüm üretilmesi için herkes üzerine düşen sorumluluğun gereğini yerine getirerek ekonomiye ciddi katkıları olan bu limanın çalışması yönünde gayret ve çaba göstermelidir. Gürültü kirliliği yaptığı söylenen depolar, komşu iller dahil her liman şehrinde vardır. Bizler mevcut depolara kalıcı yer gösterilene kadar çalışmaların sekteye uğramamasını savunuyoruz.”diyerek sonlandırıyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |