Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
29 Mart 2022 Salı - 11:52

UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, Rusya ile Ro-Ro Bağlantısının Kurulması Gerekiyor

Kamyonum Dergisi olarak Ukrayna’da savaşın başlaması ile Ukrayna’nın Odessa Limanı’nda ve bölgede mahsur kalan Türk şoförlerin yardım talebini yetkililere ulaştırma noktasında onlara ses olmaya çalıştık.

UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, Rusya ile Ro-Ro Bağlantısının Kurulması Gerekiyor

“UKRAYNA İŞGALİNİN BAŞLADIĞI ANDAN İTİBAREN BİR KRİZ MASASI KURDUK”

Şoförlerimiz ile görüşerek olayları yakından takip ettik ve etmeye devam ediyoruz. Devlet ve UND yetkilileri Türk tır şoförlerini ve vatandaşları Ukrayna’dan çıkartmak ve ülkeye dönmelerini sağlamak için elde ettiği neticeleri kamuoyu ile paylaştı. Bizler bu gelişmeleri de şoförlerimize ulaştırmak adına haberlerimizi sürdürdük. Ukrayna’da dönmeyi bekleyen şoförlerle kurduğumuz temaslar sonrasında edindiğimiz bilgileri Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel ile görüştü. Alper Özel’in açıklamaları haberimizde..

Ukrayna işgalinin başladığı andan itibaren Whatsapp üzerinden bir krizi masası kurduklarını; bu kriz masasında; Dışişleri Bakanlığı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, TOBB, ilgili Büyükelçilik Yetkilileri-Ticaret Müşavirleri, UND Yönetim Kurulu Üyeleri, UND Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, Uluslararası Geçiş Belgesi Şubesi ve Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü dahil olmak üzere toplam 49 kişinin bulunduğunu ifade eden Özel, “Bu kriz masasını UND kurdu. Bölgede kaç tane aracımız var ve neredeler? Hemen arkadaşlarımız bir anket formu düzenledi ve duyurdu. İlk günlerde gelen duyurularda 630 tane araç tespit ettik. Kriz masası web sayfamızda da tüm duyurularımızı paylaşıyoruz. Ayrıca bütün gelişmeleri SMS ile de duyuruyoruz. Whatsapp gruplarımızda yaklaşık bine yakın nakliyecimiz ve çalışanları var. Bunları 5 gruba ayırdık; orada bütün duyuruları anbean paylaşıyoruz. Bölgedeki şoförleri net bir şekilde tespit etmemiz, üyelerimiz ile iyi bir iş birliği içerisinde olmamızdan kaynaklı. Bütün bu tespitler, haritalar, listeler güncel haliyle beraber whatsapp grubunda paylaşıldığı için Dışişleri, Konsolosluk anında görüyor. Böyle bir takibimiz var.”diyor.

“Bakanlığımız Devreye Girdi ve Dönüşlerde Türk Şoförlerine Vize Sorulmuyor”

Şoförlerin tespitinin ardından bir diğer sorunun vize olduğunu belirten Özel, şoförlerin Polonya, Macaristan ve Romanya üzerinden dönecekleri için Schengen vizesine ihtiyaçları olduğunu aktarıyor. Özel şunları ekliyor; “Whatsapp grubumuzda vize sorununu çözmemiz gerektiğini belirttik. Bakanlığımız devreye girdi ve dönüşlerde Türk şoförlerine vize sorulmuyor. Bu arada Dışişleri Bakanımız sağ olsun hemen devreye girdi ve acil telefon hatlarını yayınladı; biz de bu hatları paylaştık. Hatta Büyükelçiliklerimiz de ilgili sınır kapılarına gelenlere yardımcı olmaları için personel gönderdi.”

“Macarlar Geçiş Belgesi Aramadıklarını Aktardı”

Üçüncü olarak da geçiş belgesi sorununa değinen Özel,” Ulaştırma Bakanlığımız devreye girdi ve Macarlar geçiş belgesi aramadıklarını aktardı. Romanya ve Bulgaristan için de Bakanlığımız teyitler aldı. Polonya için büyükelçiliğimiz nota verdi, Polonya’dan cevap bekliyoruz. Beyaz Rusya sıkıntılı noktamız. Beyaz Rusya’dan vizesiz girişe Polonya tam yanıt vermedi. Beyaz Rusya tarafında da yaklaşık 121 aracımız bekliyor. O tarafla da Büyükelçiliğimiz irtibat halinde.”

“Beyaz Rusya’dan Dönüşlerde Sıkıntı Yaşıyoruz”

Beyaz Rusya’daki sıkıntıyı açıklayan Özel şöyle konuşuyor; “Beyaz Rusya savaşın tarafı olarak göründüğü için oradan dönüşlerde sıkıntı yaşıyoruz. Araçlar dönemiyor; yani sınır kapısına gidebilenler gitti; ancak sınır kapısında olanlar da bekliyor. Çünkü Polonya sınırları yoğun ve ilk öncelik; kadın, çocuk, yaşlı yani kaçan sivil halkın.. Dolayısıyla önce onları alıyor ve belli kamplara götürüyorlar.”

“Rusya’ya Veya Beyaz Rusya’ya Mal Taşıyan Araçları Bırakmıyorlar”

Şoförlerden, özellikle Rusya’ya mal taşıyan tırların geçişine izin verilmediği yönünde bilgiler aldıklarını da ifade eden Özel, “Gümrükler çalışmadığı için Odessa’daki araçların geçişine izin verilmiyor. Bir de gelen bilgiler doğrultusunda, Rusya’ya veya Beyaz Rusya’ya mal taşıyan araçları bırakmıyorlar. Bilsinler ki onlar için imkanlar dahilinde dernek ve devletimiz elinden gelen her şeyi yapıyor. Ancak tabii zaman alıyor; çünkü çok karışık bir ortam var.” diyor.

“Anladık ki Milli Ro-Ro Çok Önemli”

Türkiye’nin acil bir Ro-Ro hattının olması gerektiğine dikkat çeken Özel,  “Şu an Rusya ve Ukrayna’ya olan ihracatımız tehlike altında. Rusya’ya nasıl ihracat yapacağız? Geçen sene Türk ve yabancı olmak üzere 40 bin taşımamız Rusya’ya gitti. Ukrayna’ya yaklaşık 30 bin, Beyaz Rusya’ya yaklaşık 14 bin Türk ve yabancı araç gitti; toplamda 84 bin Türk ve yabancı taşımadan bahsediyoruz. Hadi Ukrayna ile savaş bitecek, gideceğiz. Odessa Limanı’nın, Beyaz Rusya’nın durumunu bilmiyoruz. Rusya’ya 6 milyar dolar ihracattan bahsediyoruz. Karadan gidemiyoruz; nasıl gideceğiz!Ukrayna üzerinden gidemeyeceğiz; Rusya ile Ro-Ro bağlantımız yok…  Acil olarak Rusya ile Ro-Ro bağlantısının kurulması gerekiyor. Gürcistan Rusya sınır kapısı zaten tıkanmış durumda; oradan o araçları gönderemeyiz. Diğer alternatifimiz Gürcistan Azerbaycan kapımız; Azerbaycan Rusya’nın kapasitesi de ortalama günlük 500 araç. Azerbaycan maliyetlerimiz söz vermelerine rağmen azalmadı. Geriye ne kalıyor? Ro-Ro… Anladık ki milli Ro-Ro çok önemli. Şu an Ro-Ro’muz olsaydı hemen Karadeniz’e bir Ro-Ro koyardık.” değerlendirmesinde bulunuyor.

 “Tüm Yetkililerle İletişim Halindeyiz”

Sektörden gelen eleştirilere cevap veren Özel, bu savaşın geleceğine yönelik uyarıda bulunma şanslarının olmadığını; ancak resmi bilgilendirmeleri duyurabildiklerini ifade ediyor. Özel sözlerini; “Kendi kafamıza göre duyuruda bulunamayız. Hangi yetkiye dayanarak böyle bir açıklamada bulunalım? Devlet, ‘UND böyle bir tehdit görüyoruz.’ derse o zaman Dışişleri Bakanlığımızdan aldığımız bilgiye göre, şöyle bir durum var.’ diyebilirim. Bu sorunların en kısa zamanda bitmesi ve vatandaşlarımızın sağ salim dönmelerinden başka bir düşüncemiz yok. Gerçekten elimizden geleni yapıyoruz; tüm yetkililerle iletişim halindeyiz. Ukrayna’daki temsilci arkadaşlarla da görüşüyoruz. Onlar da zor durumda bilgi almaya çalışıyorlar. Şu anda bilgi alacak, muhatap olacağımız kimse yok. Bir an önce vatandaşlarımızın, sürücülerimizin ülkeden çıkmalarını ve sükutun gelmesini istiyoruz; ancak kolay bir süreç değil.” şeklinde sonlandırıyor.

 
Japonya, Firmalardan Rus Doğalgazını Ruble Olarak Ödememelerini İsteyecek
 
Frenteknik Yönetim Kurulu Başkanı Alpay Lök, Kışın Çekicilerde Kaza Olmasını İstemiyorsak Römorkta Da Kış Lastiği Olmalı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
"Rusya ve Ukrayna Pazarında Kaybettiklerimizi Telafi Edebileceğimizi Söylemek Güç"
Sektöre ve gündeme dair sorularımızı yönelttiğimiz ALC Lojistik Yönetim ...
'Giresun Limanı’nda Sonuç Verici Çözümler Üretilmezse Giresun Ekonomisi Önemli Bir Darbe Alır ve Hepimiz Kaybederiz'
Giresun Limanı’nın kapanacağı ve şoförler de dahil olmak üzere limanda ...
Alp Özler Uluslararası Nakliyat Yönetim Kurulu Başkanı Dursun Gece, "2021’de Yaklaşık 100 Araçlık Bir Yatırım Yaptık"
Şehir Dosyamız kapsamında Kamyonum Dergisi Haber Müdürü Öykü İmset, Ankara’nın ...
 
AKO Grup Yönetim Kurulu Üyesi Safa Özcan, Lojistik Altyapımızı Düzenli Yatırımlarla Güçlendiriyoruz
PETLAS, AKO Akü, Ako Jant ve AKO Lastik Kaplama şirketlerini de bünyesinde ...
Önemli Başlıklarla Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürü Murat Baştor Nuray Pekcan’ın Sorularını Yanıtladı
Kamyonum Dergisi olarak lojistik sektörünün sorunlarını ve gündem konularını ...
ÜNSPED Gümrük Müşavirliği Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin Cahit Soysal, "İhracatçıya Güvenip Nakliyeciye Güvenilmeyen Anlayıştan Vazgeçilmeli"
Gümrük işlemlerinde firmalara bazı kolaylıklar sağlayan ‘Yetkilendirilmiş ...
 
Ahmet Doğan Tanker Finans Müdürü Hatice Doğan Cav, ''Ahmet Doğan Tanker Etiketli Hiçbir Ürün Standartların Dışında Olamaz''
Üstyapı firmalarından Ahmet Doğan Tanker’e ilişkin detayları ve sektör ...
Özensel, "Gelecekte Çevreye ve İnsana Değer Veren Şirketler Var Olacak"
Daimler’in globalde başlattığı bir projenin parçası olarak Mercedes-Benz ...
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, "Kapıların Performansını Zayıf Olan Taraf Belirliyor"
Kapıkule ve Hamzabeyli sınır kapılarında yaşanan yoğun beklemelerin, oluşan ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treylersrclkwnews haberler şoförtürkiyedikkatsondakika