Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
27 Ekim 2007 Cumartesi - 00:00

Dikkat! Biri Araçları Gözetliyor, Yeni Kantarlar Yolda

Dikkat! Biri  Araçları Gözetliyor, Yeni Kantarlar Yolda

Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü kantar istasyonlarını yenileme çalışmaları için kolları sıvadı.  En geç altı ay içinde istasyon sayısı 21’den 23’e çıkarılırken, her noktadaki ağırlık boyut kontrol istasyonu revize edilecek. Ayrıca devreye girecek olan kameralar sayesinde ise aşırı yüklü araçların önünün kesilmesi bekleniyor.  

ݝstasyon Sayısı 21’den 23’e Çıkıyor

Ulaştırma Bakanlığı kantar istasyonlarına hem teknik anlamda hem de çevre düzenlemesi anlamında el attı.  İstasyonları bir taraftan bakımlı hizmet alanları haline getirmeye çalışırken diğer taraftan da koyulan kameralarla teknik anlamda da iyileştirme sağlanmış olacak. Özellikle kameralı kantar sistemi ile aşırı yükle yollara çıkan şoförlere göz açtırılmayacak.

21 noktada var olan istasyonların büyük bir bakıma ihtiyacı olduğunu belirten Hüseyin Uludağ “Kiminin ön ihbarı, kiminin tartı mekanizması çalışmıyor. Çalışma ortamı çok kötü. ݝnsanlar konteynırın içinde çalışıyorlar. Kışın ve geceleyin çalışma imkanı yok. Aydınlatma,  çevre düzenlemesi yok. O yüzden tüm bu istasyonların baştan ele alınması ihtiyacı ortaya çıktı. Rotamızı değiştirdik. Tüm istasyonları revize etme kararı aldık. 6 ay içinde tüm istasyonlarımızı bakımdan geçirerek, revize edeceğiz. 21 istasyonu baştan aşağı yenileceğiz.” diye konuştu. 

Hüseyin Uludağ, 21 noktadaki istasyon sayısını 23’e çıkaracaklarını da  belirtti. Yalova’da toprak altında kalan istasyonlardan birinin çalışır hale getirilerek, diğerinin ise malzemelerinin depoda olduğunu ve uygun bir yer bulunduğu anda kurulacağını böylelikle sayının 23’e çıkarılacağını söyledi.  Çevresel düzenleme kapsamında ise konteynırların tamamen prefabrik yapılarla değiştirildiğini ifade eden Uludağ, “100-110 m2’lik binalar yapıyoruz. Alanlarımızın dar olduğu yerlerde ise tek katlı- çift katlı çalışılabilir, temiz, güzel hizmet alanları yapıyoruz” dedi.

Kameralı Sistem Devreye Giriyor

Teknik düzenlemeler arasında dikkati en çok çeken ise karayollarında kamyonları tartmak için kullanılan kantarlara en geç altı ay içinde  kamera kurulmaya başlanması… Kameralar, kantara alınan kamyonun plakasını ve ağırlığını okuyarak anında Ankara'daki merkeze iletiyor. Böylece yük denetimlerinde zaman zaman gündeme gelen rüşvet iddialarının da önüne geçileceği düşünülüyor.

Araç Kantar Üzerinden Geçtiği Anda Fotoğrafı Otomatik Olarak Ankara’ya ݝletilecek

Sistemde ön ihbardan geçen araç hemen sağ taraftaki kamera tarafından tespit ediliyor. Ve aracın çekilen fotoğrafı ile plakası Ankara’ya, merkezdeki bilgisayara hemen iletiliyor.  Böylece zaman zaman dava konusu bile olan aracın o güzergahtan geçip geçmediği ispat edilebilecek duruma geliyor. Ardından araç eğer ağır yüklüyse 200 metre sonra hassas tartı için istasyona girmek zorunda. Bu kez aracı istasyonun girişindeki bir başka kamera takip ediyor. Aracın kaçıp kaçmadığı,  istasyona girip girmediği kontrol ediliyor. En son kamera ise istasyon çıkışında bulunuyor. Yani bu sistemde üç kamera ile aracın baştan sona o yoldaki faaliyeti  denetim altına alınmış oluyor. Aynı zamanda bu kameralar ile sadece araçlar değil, denetim yapanlarda kontrol altında tutuluyor. Ağır yüklü araçların neden kantara yönlendirilmediği ya da işlem yapılıp yapılmadığı Ankara’dan kontrol edilebiliyor. “ݝnsanlarda psikolojik bir etki de oluşturarak güvenlik açısından faydalı olacak” diyen Daire Başkanı Hüseyin Uludağ sistemi kısaca şu şekilde özetliyor: “Zaten bütün sistemi şunun üzerine kuruyoruz. Orda her bir kantar tek başına. Hiçbir yerle bağlantısı yok. Oradan kantara bir araç girdiğinde, çok aşırı yüklü olsa bile ceza yazılıp yazılmadığını, hatta oraya girip girmediğini bile bilemiyorum. Ama bizim sistemimizde bu modernizasyon yapıldıktan sonra  araç kantar üzerinden geçtiği anda plakasını otomatik olarak alıyoruz. Sistemime okuyorum. Ağırlığını biliyorum ve ona ceza yazılıp yazılmadığını çok kolay tespit edebileceğim.”

Bu sistemle rüşvet iddialarının da önüne geçileceği düşünülüyor. Uludağ bu sistemle insan faktörünün minimuma indiğini belirterek  “ Her şeyi otomasyon sistemi üzerinden yapıyoruz. Böylece insanlara insiyatif bırakmıyoruz.” diyor.

Hükümetin acil eylem planı kapsamında yaptığı duble yollar için en büyük tehdit aşırı yüklü araçlar. Taşımacılığın yüzde 89'unun karayollarında yapıldığı Türkiye'de trafiğe kayıtlı 759 bin yük ve eşya taşıtı bulunuyor. Fazla yükle yollara çıkmanın parasal anlamda cezası da oldukça fazla. ݝstasyonlarda iki ay içinde kurallara uymayan 6 bin kamyoncuya toplam 2 milyon 700 bin YTL ceza kesildi. Yönetmeliklere göre fazla yük taşıdığı tespit edilen araç sahibine 1078 YTL, yükü taşıtana da 2 bin 156 yeni lira ceza kesilmesi gerekiyor. ݝşte bu noktada kantarlar büyük önem taşıyor. Ancak seyyar kantarlar dahi kamyoncuların aşırı yükle çıkmasını engelleyemiyor. ݝşte bu noktada kameralı sistem oldukça işe yarayacak gibi görünüyor.

2008 Yılında Kontrolde Hedef 3.5 Milyon

Kantarların olduğu güzergahlarda kesilen cezalar bağlamında önemli bir azalma olduğunu belirten Hüseyin Uludağ, “ݝki ay içinde 375 bin tane aracı kontrol ettik… 2008 yılı içinse kontrolde hedefimiz  3.5 milyon” dedi. Yani gelecek yıl içinde 3.5 milyon aracın kantarlarda tartılması hedefleniyor.  200 adet seyyar kantar aldıklarını ve valiliklere dağıtılmaya başlandığını da ifade eden Uludağ özellikle kantarların revize edilmesinin ardından kontrollerin daha rahat yapılacağını da sözlerine ekledi.  Bazı kamyoncuların kantarların bulunduğu güzergahlardan geçmeyerek kendilerine alternatif yollar bulduklarını söyleyen Uludağ  onları da seyyarlarla önleyeceklerini belirtti.

Özetle Devlet aşırı yükle yollara çıkan araçların şoförlerine nefes aldırmayacak gibi görünüyor. Son dönemde kantarların işlerliğinin ve denetimlerin arttırılması, cezai yaptırımların ağırlaştırılması bunun bir göstergesi. Önümüzdeki günlerde devreye girecek olan kameralı sistemle de hem fazla tonajın hem de gündeme gelen rüşvet iddialarının önüne geçilecek gibi görünüyor.

 
Blok Muafiyetine İlişkin Sektör Ne Düşünüyor?
 
TOBB, Türkiye'nin İlk Ulaştırma ve Lojistik Araştırma ve Uygulama Merkezi'ni Kuruyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyedikkatsrcsondakikaKamyonkamyonumfahrerbusşoför