Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan Logitrans CCO Ticari Grup Başkanı Muzaffer Tuna ile lojistik sektörü ve Logitrans'ın lojistik faaliyetlerine ilişkin bir söyleşi gerçekleştirdi. Tuna, Ağustos ayında Türkiye Polonya arasında aktarmasız direkt bir tren seferine başlayacaklarını duyurdu.
"Ağustos ayında Türkiye Polonya arasında aktarmasız direkt bir tren seferine başlıyoruz"
Logitrans CCO Ticari Grup Başkanı Muzaffer Tuna 'bu senenin en büyük hareketi' diyerek bahsettiği Polonya Türkiye arası direkt tren seferlerinin bu ay ilk denemelerine, Eylül ayında da düzenli seferlere başlanacağını açıkladı. İntermodal taşımanın önemli bir adımı olan demiryolu yatırımına ilişkin Logitrans CCO Ticari Grup Başkanı Muzaffer Tuna şunları aktardı; "Polonya Türkiye’nin çok önemli bir ticari partneri; yıllık Türkiye ile karşılıklı 75 bin tır hareketi olan bir ülke. Buraya daha önce denenmesine rağmen bir tren seferi konulamadı. Polonya devlet demiryolları partnerliği ile karşılıklı uzun vadeli bir sözleşme ile Ağustos ayında Türkiye Polonya arasında aktarmasız direkt bir tren seferine başlıyoruz. Her tren 36 tırlık yük taşıyor. Tırla aynı sürede gidiyoruz. Önceleri İzmit Derince’den çıkmayı planlamıştık; fakat koşullar gereği şu an ilk seferlerimize Halkalı’dan balıyoruz. Daha sonra Derince’den ikinci tren kaldıracağız."
"Ağustosta İki Deneme Seferimiz, Eylül’de de Düzenli Seferlerimiz Başlıyacak"
İlk deneme seferlerine bu ay başlanacağını aktaran Tuna, "Ağustosta iki deneme seferimiz, Eylül’de de düzenli seferlerimiz başlıyacak. Burada mesele kaç para kazanacağımızdan çıktı ve Logitrans’ın hem sektöre hem Türkiye’ye fayda sağlaması noktasına geldi. Şu an üzerinde en çok çalıştığımız konu bu oldu." dedi.
"Ekonomik Anlamda da Avantaj Sağlıyorsunuz"
Demiryolunun karayoluna göre maliyet avantajına sahip olduğunu vurgulayan Tuna konuşmasına şöyle devam etti; "Her Cuma 36 vagonluk bir katar yola çıkıyor. 5 buçuk gün sonra varmış oluyor. Tır ebatlarına çok yakın kapalı kasa konteyner kullanıyoruz. Son hesaplamamıza göre tıra nazaran çok ciddi bir maliyet avantajı var. Risk olarak tırın çok altında. Bu tip ürünlerde genelde Türkiye’nin büyük sanayi firmaları ve global firmaları destek oluyor. Çünkü hepsinin çevreyle ilgili politikaları buna destek olmalarını gerektiriyor. Klasik karayolu ile ilgili koşulları kendilerine verdiğimiz için büyük bir istek ve destek gördük. İşin bir ekonomik bir de teknik boyutu var. Türk tırlarına özellikle Orta Avrupa’da uygulanan kısıtlamalar mevcut. Kapı geçişleri ile alakalı da hala çözülemeyen sorunlar var. Yani buradan 4 günde gittiğiniz Macaristan için kapıda 3 gün bekliyorsunuz. Trende bu gibi durumlar söz konusu değil. İstikrarla aynı gün çıkıp aynı gün varabiliyorsunuz. Ekonomik anlamda da avantaj sağlıyorsunuz. Hem de 36 adet tırın yaydığı karbon salınımında dünyayı azadetmiş oluyorsunuz."
Logitrans'ın yeni yatırımlarına ilişkin konuşan Tuna, İstanbul Orhanlı’da yeni 5 bin metrekarelik ihracat ve kısa dönemli dağıtım deposunun devreye alındığını açıkladı. Tuna, "Çok büyük olmayan; ancak çok efektif bir yer aldık. Burayı hem haftalık olarak Avrupa’ya gönderdiğimiz parsiyel araçların yükleme boşaltma işlemleri için hem de kendi taşıdığımız veya müşterimizin verdiği malların yurt içi dağıtımı için kullanıyoruz." açıklamasında bulundu.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |