Bünyesinde 8 şirket bulunduran Koçaslanlar, kurucusu Ahmet Koçaslan’ın 1974 yılında Bursa’da Toros garajı ile başlattığı serüveni bugün 6 ilde, 17 ayrı lokasyonda, 35 dünya markasının bayilik ve distribütörlüğünü yaparak büyütmeye devam ediyor. Otomobilden hafif ticariye, yolcu taşıma grubundan orta ve ağır ticari kamyonlara, çekicilerden treylere ve tüm bu ürünlerin yan ekipmanları ile birlikte karayolunda hareket eden tüm segmentlere hitap ederek yılda 60.000 araca hizmet vermeyi sürdürüyor. Satış, satış sonrası, yedek parça, ikinci el, akaryakıt ve sigorta hizmetlerinden oluşan kapsamlı hizmet yelpazesi sunmakta olan Koçaslanlar Holding’in Kurumsal İletişim Müdürü Didem Aras ile keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik. O, erkek egemen bir sektörün kadın forveti… Gelin kendisini yakından tanıyalım…
Üniversite yıllarında beri iş hayatı içerisinde olan ve medya, lüks tüketim ve sağlık gibi farklı sektörlerde çalışan Koçaslanlar Holding Kurumsal İletişim Müdürü Didem Aras kendisinden şu sözlerle bahsediyor; “Gilan Mücevher, ENKAY Grup, MLP Care, Medicana Sağlık Grubu’nda Pazarlama ve İletişim Yöneticiliği yaptım. Ortaokul ve lise eğitimimi Bursa Kız Lisesi’nde, lisans eğitimimi Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde, Sağlık Yönetimi Yüksek Lisansımı Bilgi Üniversitesi’nde ve Yönetim/Organizasyon yüksek lisansımı ise Çukurova Üniversitesi’nde tamamladım. İngilizce ve Almanca dilleri ile Stratejik Pazarlama sertifikalarım bulunmakta.”
“Sürece Destek Veren Herkese Çok Teşekkür Ederim…”
Koçaslanlar Holding’e başlayalı yaklaşık 3 ay gibi bir süre olduğunu belirten Aras oryantasyon dönemini kısa sürede atlattığını ifade ederek, “Bu konuda sürece destek veren herkese çok teşekkür ederim. Sorumluk alanlarım; İtibar Yönetimi, Marka Yönetimi, Kriz Yönetimi, Stratejik Pazarlama İletişimi, Sosyal Sorumluluk, Klasik ve Sosyal Medya Yönetimi, Reklam ve tanıtım diyebiliriz. Bunların tabii ki kendi içinde alt başlıkları bulunmakta.” diyor.
“Çok Sevdiğim Bir İşi Sevdiğim Bir Kurumda Gerçekleştirmenin Öz Güvenini ve Enerjisini Hep Hissediyorum”
Birçok firma ve yapıyı altında barındıran bir holdingde, özellikle de ağırlıklı olarak erkek egemen bir sektör kuruluşunda çalışmanın performansına olan etkisini yorumlayan Aras, “Aslında her şey sevmekle başlıyor. Öncelikle çok sevdiğim bir işi sevdiğim bir kurumda gerçekleştirmenin öz güvenini ve enerjisini hep hissediyorum. Bu benim itici gücüm… Otomotiv sektöründe karayolunda hareket eden bütün segmentlere hitap eden araç çeşitliliği bu ürünlerin satışı, satış sonrası hizmetleri, akaryakıt, sigorta, toptan yedek parça satışı, operasyonel araç kiralama, kapaklı treyler üretimi gibi farklı iş kolları ve markalarına 6 ilde 17 lokasyona hizmet vermekteyiz. Birim olarak işlerimiz elbette kolay değil; ancak çok dinamik. Bu da beni ve ekibimi canlı tutuyor. Aksine bizi en çok besleyen şeye, üretkenliğe itiyor. Dolayısıyla artısı eksisinden fazla oluyor. Çalışma hayatında erkek egemenliğinin olması ise ne yazık ki genel bir sorun. Buna da alıştık… Bu anlayışı şirketimizde dahil olmak üzere değiştirmeye çalışmaktayız.” değerlendirmesinde bulunuyor.
“Günü Kurtarmak Asla Başarılı Bir Kurumsal İletişim Değildir”
İyi bir kurumsal iletişimin; şeffaf, sürdürülebilir, stratejik ve net olması gerektiğinden bahseden Aras, her zaman bir iki adım sonrasının düşünülmesi ve uzun vadeli aksiyon alınması gerektiğini aktarıyor. Aras, “Günü kurtarmak asla başarılı bir kurumsal iletişim değildir. Günümüzde özellikle sosyal medya ile gelişen hızlı ve yüksek erişimli iletişim ağı ile kurumsal iletişim ve özellikle algı yönetimi çok önemli hale geldi. Dolayısıyla bu süreçte proaktif olabilmek gerekiyor. Yönettiğiniz marka ve itibar ile bütünleşik olarak hedef kitlenizle sürekli temas halinde olmanız ve kitlenize ürününüz/hizmetinizle ilgili mesajlarınızı; kısa, net ve kolay anlaşılabilir şekilde sunmanız gerekmektedir.” diyor.
“Yetki ve Sorumluluk Doğru Orantılı Olmalı”
Başarılı bir performansın, öncelikle; spesifik, zamana bağlı, ölçülebilir, kabul edilen, makul ve gerçekçi olması gerektiğini aktaran Aras, aynı zamanda yetki ve sorumluluğun da doğru orantılı olmasına bağlı olduğunu ifade ediyor. Aras, “Bizim kurumumuzda tüm yöneticiler kendi alanlarında yetkilidir. Bu da bize ekstra sorumluluk ve aidiyet duygusu katmaktadır.” şeklinde konuşuyor.
“Müşteri Memnuniyeti İlk Önceliğimiz”
Satış ve servis hizmetleri açısından verdikleri her hizmeti CRM yönetimi ile ölçtüklerini, değerlendirdiklerini ve hızlıca konuya ilişkin aksiyon aldıklarını söyleyen Aras, “Müşteri memnuniyeti ilk önceliğimiz. Yaptığımız kurumsal iletişim ile ilgili çalışmalarımızı ise; medya takip, sosyal medya veri analizi ve yüz yüze iletişim ile ölçmekteyiz.” diyor.
“Şirket Yönetimimiz İstihdamı Bir Sosyal Sorumluluk Olarak Görüyor”
Öğrenen, gelişen, değişime adapte olan müşteri ihtiyaçlarını önemseyen, bulunduğu piyasada öne çıkan, daima rekabetçi yanını koruyan, çalışanlarının ve ticari ilişkide bulunduğu tüm kuruluşların birlikte olmaktan mutluluk duyduğu bir şirketler topluluğu olduklarını dile getiren Aras, şirket yönetiminin istihdamı bir sosyal sorumluluk olarak gördüğünü de aktarıyor. Aras konuşmasında şu açıklamaları yapıyor; “Bu sebeple pandemi sürecinde dahi koruduğumuz hatta arttırdığımız istihdam ile ülke ekonomisine destek vermeye devam etmekteyiz. Bunun dışında iş süreçlerimizi yönetirken çevre korumasına ve iş sağlığı güvenliğine çok önem vermekteyiz. Ayrıca Sivil Toplum Kuruluşları ile de dönemsel çalışmalarımız sürmekte.”
“Akla İlk Gelen ve Tercih Edilen Marka Olmak İçin Sorumluluklarımızın Farkındayız”
Biriminin müşteri kitlesine yönelik sorumluluk alanlarından da bahseden Aras, şöyle konuşuyor; “Şirketlerimizin ihtiyaçlarına ve işbirliği içerisinde olduğumuz tüm markaların hedeflerine göre pazarlama iletişimi, medya yönetimi (klasik/dijital), reklam ve tanıtım faaliyetlerini yürütmekteyiz. Ağır vasıta, güvenli ticari araç, güvenli binek araç, güvenli servis ve sigorta hizmetleri denilince akla ilk gelen ve tercih edilen marka olmak için de sorumluluklarımızın farkındayız. Müşterilerimizin aklına gelen tüm soruların yanıt bulduğu bir sosyal medya iletişim platformu oluşturuyoruz.”
Aras ayrıca Kurumsal İletişim Birimi olarak, mevcut oturmuş bir sistem üzerine özellikle pandemi sürecinde “Tutarlı ve Açık İletişim” sunarak sürecin sağlıklı yönetilmesine katkı sağladıklarını da ifade ediyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |