Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
21 Ağustos 2021 Cumartesi - 12:56

Prizma Nakliyat Sahibi Halis Karaca, "Biz Türkiye Ekonomisinin Önemli Bir Parçasıyız"

Kamyonum Dergisi olarak uluslararası taşımaları ve bu bağlamda yaşanan sorunları ele almaya ve ilgililer ile görüşmeye devam ediyoruz. Bu kapsamda Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan Prizma Nakliyat’ın Sahibi Halis Karaca ile söyleşi gerçekleştirdi.

Prizma Nakliyat Sahibi Halis Karaca,  Biz Türkiye Ekonomisinin Önemli Bir Parçasıyız

“BİNLERCE MÜLTECİ SINIRLARI GEÇİYOR  FATURASI TÜRK NAKLİYECİYE KESİLİYOR”

Uluslararası lojistik sektörünün önemli konularından biri olan vize sorununa ve aynı zamanda şoför sorununa değinen Karaca, “Şoför vize bekliyor; bir buçuk ay sefer yapmadı. Ben de sigorta ödemek zorunda kaldım. Bu Türkiye ekonomisine zarar. Biz Türkiye ekonomisinin önemli bir parçasıyız.”  diyor.

2004 senesinde kurulduklarını ve 2005 senesinde C2 belgesi aldıklarını aktaran Karaca firmaya ilişkin olarak şunları aktarıyor;  “Balkan ülkelerine; Sırbistan, Bosna Hersek, Hırvatistan, Slovenya ve Karadağ’a çalışıyoruz. 2007 senesinde Slovenya’da bir şirket kurduk. Bu ülkeler dışında hizmet vermiyoruz. Türk ve Sloven plakalı tırlarımızla hizmet veriyoruz. Türk ve Sloven plakalı 24 tır ve dorsemiz var. Genelde kuru yük taşıyoruz. Bazen frigo işlerimiz oluyor; bizde frigo olmadığı için araçları başka nakliyecilerden sağlıyoruz. Bosna Hersek’e yaklaşık 10-12 sene Beko ve Arçelik ürünleri taşıdık.”

“Piyasada İyi Bir İmaj Oluşturduk ve Ayakta Kaldık”

Sloven plakalı araç kullanmanın avantajlarının oduğunu belirten Karaca, özellikle de belge konusunda avantajlarının olduğunu aktarıyor. Karaca, “Bulgaristan, Macaristan, Slovenya, Hırvatistan gibi AB ülkelerinde geçiş ücreti ödemiyoruz ve otobanlar daha uygun  oluyor. Mesela küçük bir ülke olduğu için bürokrasi işerimiz çok kısa sürüyor. Belgelerde beklemiyoruz avantajlarımız bunlar oluyor. Slovenya’da şirketimizin olmasındaki asıl amaç; orada da bir ayağımızın olmasını istememiz. Orayı daha çok aktarma merkezi olarak düşündük. Avrupa’dan gelen malları oraya, oradan da Türkiye’ye getiriyoruz. Slovenya’da antredopolarımız ve bize ait ofislerimiz var.” şeklinde açıklıyor.

“Binlerce Mülteci Sınırları Geçiyor Faturası Türk Nakliyeciye Kesiliyor”

Türk taşımacısının yurt dışında ciddi cezalarla karşı karşıya kaldıklarının altını çizen Karaca şunları aktarıyor; “Slovenya ve Sırbistan’da ciddi cezalarla karşı karşıya kalıyoruz. Prizma Nakliyat’ın bir Türk sahibi olduğunu biliyorlar. Bizim yediğimiz ceza hiçbir yerde yok. Hiçbir suçumuz olmadığı halde binlerce mülteci sınırları geçiyor  faturası Türk nakliyeciye kesiliyor.”

“Şoför Vize Bekliyor”

Yaşadıkları sorunlardan bahseden Karaca şoförlerin vize sıkıntısı yaşadıklarını dile getirerek sorunun çözümü için daha fazla yetkili ile görüşülmesi gerektiğini ifade ediyor. Karaca konuya ilişkin olarak, “Çözüm için birlik olmalıyız. UND çalışmalar yapıyor; fakat daha fazla yapması gerekiyor. Daha çok yetkili ile görüşüp derdimizi daha fazla anlatmalıyız. Şoför vize bekliyor. Şoför bir buçuk ay sefer yapmadı; ben de sigorta ödemek zorunda kaldım. Bu Türkiye ekonomisine zarar. Biz Türkiye ekonomisinin önemli bir parçasıyız. Mal ne kadar çabuk giderse Türkiye’ye de o kadar yeni siparişler gelecek ve ihracatımız artacak. Bir diğer problem de Kapıkule. Yıllardır çözülmesi gereken bir problem. Kısmen çözülüyor; fakat yeniden çıkıyor. Sırbistan’ın başkenti Belgrad ile İstanbul arası bin kilometre benim aracım bazen 5-6 günde varamıyor. Buradan Antalya bin kilometere insanlar 10 saatte gidiyor. Biz beş günde Belgrad’a gidiyoruz. Kapılardaki randıman çok düşük. Kapılarda yapılan  çalışmaların etkisi oldu; fakat yetersiz kalıyor. Müşteriye de derdimizi anlatamıyoruz; ‘ben malımı istiyorum’ diyor. Hiçbir şey yapılmıyor demiyoruz; fakat yetersiz. Bir ülke için lojistik çok önemli.  Üretici ne kadar üretirse üretsin malın zamanında alıcıya teslim edilmesi bizim görevimiz. Bizim sahip çıkmamız gerekiyor.” diyor.

“Piyasada Şoför Kalmadı”

Sektörün önemli iki sorununa dikkat çeken Karaca eğitim ve şoför ihtiyacı konularına ilişkin olarak şöyle konuşuyor; “ Eğitim çok önemli; bizde lojistik okulları yeni başladı. Görüyoruz ki bize gelen öğrencilerin eksikleri var. Yabancı dil bilmiyorlar; bizim zayıf noktamız o. Şoför sıkıntımız da var. Kapıkulede şoför 3-4 gün araçta yatıp kalkıyor. Bu nedenle bu iş artık sevilen bir meslek değil. Şu an çalışan şoförler gittikten sonra araçları kim kullanacak diye düşünüyoruz. Şoförlere, araçlara dört gözle bakıyoruz. Piyasada şoför kalmadı. Sırbistan, Karadağ, Bosna Hersek Avrupa gibi değil; tabii her ülkenin gümrüğü farklı. Aracınız hiç sebepsiz bir iki gün gümrükte takılıyor.”

“Bizim Daha Çok Birlik İçinde Olmamız Lazım”

Sektör sorunları için çok fazla yenilik yapılması gerektiği görüşünü dile getiren Karaca, “Benim gibi binlerce nakliyeciyi dinleyecekler. Bizim daha çok birlik içinde olmamız lazım. Bizim tek bir derneğimiz var. Mevcut yönetim ya da yeni yönetim fark etmiyor problemleri çözmesi gerekiyor. Gerekli makamlarla görüşecek; uluslararası görüşmeler de yapacak. Hiçbirimiz tek başımıza sorunu çözemeyiz. Biz çok önemli bir sektördeyiz. Benim veya arkadaşlarımın tek başına Cumhurbaşkanına gitmesi olmaz. Bunu UND’nin yapması gerekiyor. Ortak sorunlarımızın gerekli Bakanlıklara ve en son Cumhurbaşkanına sunulması gerek. Hep konuşuluyor; fakat bir netice istiyoruz.” değerlendirmesinde bulunuyor.

“Verim Kat Sayısını Yükseltmemiz Lazım”

Türkiye’nin genç nüfusu ile altyapısının sağlam olduğunu; ancak eğitimli  insan gücünün de çok önemli olduğunu ifade eden Karaca, “Lojistik fakültelerinde bin tane mezun olacağına yüz tane donanımlı mezun versinler. Bizim nüfusumuz genç ve çalışıyorlar; ancak verimli çalışmaları lazım. Verim kat sayısını yükseltmemiz lazım.” diyerek sözlerini sonlandırıyor.

 

 

 

 
Bakan Karaismailoğlu, Ayancık’ta Ulaşım Açısından Hiçbir Problem Kalmayacak
 
Und İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, Türkiye ve Azerbaycan Liderliğinde Hazar’ı Bir Deniz Otoyolu Haline Getirmeliyiz
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Rentrans Genel Müdürü Alihan Murat Tütüncü, "Tek Durak Nokta Sistemi ile Kapıkule Sorunu Çözülür"
Uluslararası taşımacılığa ilişkin detayları firmalardan dinlemeyi sürdürüyoruz. ...
Logitrans CCO Ticari Grup Başkanı Muzaffer Tuna, “Türkiye Polonya Arasında Aktarmasız Direkt Bir Tren Seferine Başlıyoruz”
Logitrans Logistics Ağustos ayında Türkiye Polonya arasında aktarmasız ...
Mars Logistics Demiryolu Genel Müdür Yardımcısı Erdin Erengül, ''Sektörün Geleceği Parlak''
Kamyonum Dergisi olarak bu sayımızda Avrupa taşımacılığını ele alıyoruz. ...
 
Koçaslanlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Koçaslan, ''Koçaslanlar, Tırsan Şasi Üzerine Pakcs Kapaklı Damperi ile Kaliteyi ve Yol Güvenliğini Üst Seviyede Sunacak
Satış, satış sonrası, yedek parça, ikinci el ve sigorta hizmetlerinden ...
İskenderun Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Birol Erkan, ''Bu Anlaşmaların En Önemli Özelliği Rekabet Yasalarının Ortaya Çıkartılması''
Türk Konseyi ile gerçekleştirdiğimiz Orta Koridor konulu röportajda öne ...
MAN Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, "İnşaat Sektörü Lokomotif Sektörlerden Biri Olup, 2021 Yılı Ağır Ticari Araç Pazar Seviyesini Belirleyecektir"
Dünyadaki sosyal ve ekonomik dönüşümde önde gelen iktisadi faaliyet alanlarından ...
 
Koçaslanlar Holding Kurumsal İletişim Müdürü Didem Aras, "Çok Sevdiğim Bir İşi Sevdiğim Bir Kurumda Gerçekleştirmenin Öz Güvenini ve Enerjisini Hep Hissediyorum"
Sektörün Kadın Forvetleri bölümümüzün bu sayıdaki konuğu Koçaslanlar Holding ...
Türk Konseyi Genel Sekreter Yardımcısı Gismat Gozalov, ''Türk Konseyi Olarak Biz Orta Koridor’u Sahiplenmiş Durumdayız''
Diğer ulaştırma güzergahlarına daha hızlı ve ekonomik olması sebebi ile ...
Karayolu Yük Taşıyıcıları Federasyonu Kurucu Başkanı Ahmet Uzun, ''Devletimiz Bizden Yük Bildirimi İstiyorsa Önce Bizi Tanımlamalı''
Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu’na bağlı olan ve sorunlarının ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
şofördikkatkamyonumtürkiyesondakikalkwbusfahrerkamyoncu