Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
6 Şubat 2015 Cuma - 19:02

Scania, Motor Teknolojisinde Geniş Yelpazesini Sunuyor

Scania Motorları, egzoz emisyonlarıyla ilgili tüm ulusal ve uluslararası standartları karşılıyor. Bunlar sadece günümüzün standartları değil, öngörülebilen ve gelecekte yürürlüğe girecek olan standartları da kapsıyor.

Scania, Motor Teknolojisinde Geniş Yelpazesini Sunuyor

Çevreyi dikkate almak ve uluslararası emisyon standartlarının yürürlüğe girmesini desteklemek Scania’nın başlıca politikası arasında yer alıyor.
Scania’nın motor gamı, güç ve tork değerleri, emisyon normu, bu normu sağlamakta kullanılan teknoloji, motor hacmi, silindiri adedi, silindir dizilişi ve kullanılan yakıt cinsi gibi özellikler bakımından farklılıklar gösteren çok geniş bir çeşitliliğe sahip. Bununla beraber her pazarda, o pazarın ihtiyaçları, rekabet şartları ve yasal zorunlulukları gibi unsurlara bağlı olarak gereksinimleri en iyi şekilde karşılayan motorlar sunuluyor.
Türkiye’de ağırlıklı olarak 360 ile 730 bg aralığında güç üreten 13 lt. ve 16 lt. hacminde, Euro 5 Normunda ve SCR teknolojisini kullanan motorlar sunuluyor. 
Bu motorların sağladıkları güç ve tork değerleri şu şekildedir:
13 lt Sıralı 6 silindirli motorlar:
360 bg (265 kW)  / 1900 dev/dak – 1850 Nm  / 1000-1300 dev/dak
400 bg (294 kW)  / 1900 dev/dak – 2100 Nm  /  1000-1300 dev/dak
440 bg (324 kW)  / 1900 dev/dak – 2300 Nm  /  1000-1300 dev/dak
480 bg (353 kW)  / 1900 dev/dak – 2400 Nm  /  1000-1350 dev/dak
 
16 lt  V8 (8 silindirli V dizilişli) motorlar porn
500 bg (368 kW)  / 1900 dev/dak – 2500 Nm  /  1000-1350 dev/dak
560 bg (412 kW)  / 1900 dev/dak – 2700 Nm  /  1000-1400 dev/dak
620 bg (456 kW)  / 1900 dev/dak – 3000 Nm  /  1000-1400 dev/dak
730 bg (537 kW)  / 1900 dev/dak – 3500 Nm  /  1000-1350 dev/dak
Emisyon düzenleyici sistemlerin temel amacı, motorda yanma sonucu ortaya çıkan azot oksit bileşiklerinin ve partiküllerin miktarını normlarla belirlenen sınırların altında tutmaktır. EGR sistemi bu işlemi yanma sırasında egzoz gazlarının bir kısmının yanma odasına geri verilmesi, SCR sistemi ise yanma sonrasında ortaya çıkan azot oksit bileşiklerinin, bu işlem için özel hazırlanmış üre çözeltisi (AdBlue) ile birlikte bir katalizör üzerinde kimyasal işleme tabi tutarak azot gazı ve su buharına dönüştürülmesi ile sağlar. En temel farkları EGR’nin yanma sırasında, SCR’nin ise yanma gerçekleştikten sonra çalışan sistemler olmasıdır.
Türkiye’de de sunulan motor seçeneklerinde emisyon normlarını sağlamak için kullanılan teknoloji SCR (Seçici Kalalitik İndirgeme) ve Partikül filtesidir.
Euro normları ve buna paralel olarak izin verilen emisyon miktarlarındaki sınırlamalar motor üreticilerini özellikle yakıt sistemleri, yanma ve yakıt verimliliği üzerinde daha fazla çalışmaya itmiştir. SCR sisteminin kullanıldığı motorlarda yanma sırasında çıkan atıklar sonradan işleme tutularak bertaraf edilebildiği için tasarımlarda yanma verimliliği ön plana alınmış bu ise iyileşen yakıt ekonomisini birlikte getirmiş.
Euro 6 normu, bugüne kadar olan normlara oranla emisyon, partikül miktarı ve büyüklüğü gibi konulara oldukça önemli sınırlamalar getiriyor. Bunun sağlanabilmesi içinse şu ana kadar üreticilerin sunduğu çözümler ağırlıklı olarak hem EGR, hem SCR hem de DPF (Dizel partikül filtresi) sistemlerinin birlikte kullanımını içeriyor. Yani emisyonlar hem yanma hem de yanma sonrasında kontrol altına alınmaya çalışılıyor. Bunun yanında Scania, Euro 6 normunu sadece SCR sistemi ve partikül filtresi ile sağlayan 410 ve 450 bg’de iki adet motorunun lansmanını yaparak Euro 6’nın zorunlu olduğu pazarlarda kullanıma sunuyor.

 
​GMS Maket: %100 El Yapımı
 
Iveco Motor Teknolojisi!
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
yavuz Özkaya 10 Şubat 2015 Salı 02:54

Gercekten cok saglam uzun omure sahip bir motora sahip 1 milyon km yapan sikintisiz dayanikli saglam motor bence scania her makinaya da saygimiz var .

Yorumu oyla      36      39  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Yanlış akaryakıt kullanımı: facia, ölüm, kayıp!
Akaryakıt pek çok sanayi kolu için önemlidir ancak lojistik sektörünün ...
“Türkiye Kaplamaya Tedirgin Bakma Aşamasını Çoktan Aştı”
“Uzun yıllardır bizimle çalışan uluslararası nakliye firmaları “frigofrik” ...
Lastik Kaplama Bir Kültür Olarak Kabul Edilmeli
1915 yılında lastiğin üzerinin basit deri parçaları ile kaplanmasıyla ...
 
“Daha Sık Kontrol Etmekte Fayda Var”
‘Lastik Kaplama Dosyası’ olur da sektör temsilcilerine yer vermemek olur ...
“Isı Kaplamanın En Büyük Düşmanıdır”
“Kaplamada en önemli noktalardan birisi sırt atma riskidir. Kaplanan lastiğin ...
“Standartlara Uygun Yapıldığı Takdirde Bir Riski Yoktur”
“Pirelli olarak kullanıcılarımızın ihtiyaçları doğrultusunda, lastiklerimiz ...
 
“Yeni Lastikten Hiç Bir Farkı Yoktur”
Recamic Ürün ve İş Geliştirme müdürü Erken Celiloğlu, “Michelin, karayolu ...
“30 Civarında Firma Bu Sertifikayı Alabildi”
Kamyonum Dergisi olarak “Lastik Kaplama Dosyası” için Brisa, Continental, ...
Yeni Nesil Lastik Kaplama
Abdulkadir Özcan A.Ş grup şirketlerinden olan AKO Lastik Kaplama A.Ş 12 ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
news haberler şoförfahrerKamyontürkiyekamyonumsrcbus