AVIA TÜRKİYE’DE
Önce Kemal Şahin’le Çek Cumhuriyeti imalatı olan Avia’ya biniyoruz ve Halkalı Merkez Mahallesi’nden yola koyuluyoruz. Sefaköy Havaalanı bağlantı yolundan ilerleyip Gümrük Yolu’ndan devam ediyoruz ve başlangıç noktamız olan Ulucar Otomotiv bulunduğu Basın Express Yolu’nda test sürüşümüzü tamamlıyoruz.
Kemal Şahin’e sorularımızı sormaya başlıyoruz.
Direksiyonun konforu nasıl? Sürücüyü yoruyor mu? Bununla birlikte manevra kabiliyeti nasıl buluyorsunuz?
“Otomobil Kullanır Gibi Kullanıyorum”
“Yola çıkarken de sizde gördünüz zaten ama madem benim söylemem gerekiyor, o zaman söyleyeyim; açıkçası bu araçlar yeni araçlar, ama muadil araçlara göre manevra kabiliyetleri çok iyi. Konfor açısından direksiyon şoförü hiç yormuyor. Otomobil kullanır gibi kullanıyorum desem yalan söylememiş olurum herhalde. Bu araç makaslı sisteme sahip ama yine de sarsıntı çok az. Galiba havalı sistem körüklü modelleri de varmış. Hız sabitleyici var bu şoförler açısından iyi bir şey, tek tuşla hızı artırıp azaltabiliyoruz. ”
Kabin içi konforu hakkında ise Şahin özellikle sürücü koltuğunun çok konforlu olduğunu söylemeden edemiyor. Vites geçişlerinin çok rahat olduğu ve 6 vitesli olmasının avantaj sağladığını dile getiriyor.
Bize hangi güzergâh üzerinde olduğumuzu da söyleyen Şahin Sefaköy’den Havaalanı istikametine bağlantı yolundan ilerlediğimizi söylüyor. En çok merak ettiğimiz konuya gelmek istiyoruz:
Aracın çekiş gücü ve yakıt sarfiyatı nasıl? Yakıt sarfiyatını etkileyen birçok etken var ama yine de bir değerlendirmeniz olacaktır.
“Bu araçlar Türkiye’ye yeni geliyor. Benim çok fazla kullanma şansım olmadı; 185 beygir gücünde Euro 5 Cummins motor varmış bunda. Ben çekiş gücünden gayet memnunum. Ayrıca aracı test eden başka şoförlerden de hiç şikâyet duymadım. Yakıta gelecek olursak; elbette yakıt sarfiyatı sadece araca bağlı değil, yol şartları, yük, şoförün nasıl kullandığı çok önemli. Bu konuda net bir şey söylemek doğru olmaz.”
Aynaları nasıl değerlendiriyorsunuz?
Görüş açısı yeterli mi?
“Aynalar Şoförün Eli Ayağıdır”
“Aynalar bir şoförün eli ayağıdır, hem bizim için hem trafikteki diğer insanlar için çok önemlidir. Bu araçta da aynalar aracın her yerine hakim olmamıza yetiyor. Rölantide çalışırken özellikle bazı araçların aynaları titreme yapar, sizde görüyorsunuz bunlarda öyle bir şey söz konusu değil.” Güvenlik deyince Şahin ayrıca aracın vitesteyken çalışmamasını takdir ettiğini belirtiyor.
“Birlikte Test Edelim Birlikte Görelim”
“Araçta fren sistemi çok önemlidir!” deyip aracın fren performansını sorduğumuzda ise Şahin “frenleri birlikte test edelim birlikte görelim” diyor. Frenleri test edebilmek için Gümrük Yolu diye bilinen yere gidiyoruz. Şoförümüz yokuş inerken hızını yükseltiyor, aynalardan arkadan gelen olup olmadığını kontrol edip frenlere basıyor ve araç bu kadar ani duruşa rağmen kısa mesafede durma noktasına geldiğine tanık oluyoruz. Şoförümüz de söyleriyle bu durumu teyit ediyor ve “Gayet iyi!” diyor. “Bildiğim kadarıyla bunlarda Wabco fren sistemi var, bu da zaten en iyi fren sistemleri arasında yer alır” diye de ekliyor.
Avia’da başka nelerin olmasını isterdiniz? Hangi özellikler eklenirse şoförler açısından daha faydalı olur?
“Bu araç uzun yol için değil, şehir içi nakliyeye yönelik bir araç, bunun için yapılabilecek her şeyi yapmışlar açıkçası.”
Gümrük Yolu’ndan sonra test sürüşümüzü tamamlıyoruz ve şoförümüze teşekkür edip veda ediyoruz.
Röportajımıza Ulucar Otomotiv Satış ve Pazarlama Yöneticisi Mehmet Babür ile devam ediyoruz.
“Tam Bir Çalışma Kamyonu”
Mehmet Babür Ulucar Otomotiv’in 2011 yılı sonu itibariyle AVİA ile distrübütörlük sözleşmesi imzaladığını ve Ulucar Otomotiv’in Avia Kamyon Türkiye Genel Distribütörü olduğunu belirtiyor. İlk kamyonların Şubat 2012’de geldiğini belirten Babür Avia’nın özelliklerini şöyle anlatıyor:
“185 Beygir Euro 5
Cummins Motora Sahip”
“Bugün testini gerçekleştireceğimiz aracımız D120 modelimiz. Orta şase diye bilinen kamyonumuz. 185 beygir gücünde Euro 5 Cummins Motor’a sahip. Opsiyonel olarak 207 beygiri de tercih edilebiliyor. Frenleri Wabco fren sistemi yani kuru havalı frendir. Direksiyonu ve şanzımanı ZF’dir. Bu markalar alanlarının en iyi markalarıdır ve Türkiye’de de çok iyi bilinirler. Aracımız 6 ileri vitese sahiptir. Albion marka dingilleri var. Koltuğu havalı sistem olduğu için çok iyi sürüş konforu sağlıyor. Koltuğu ve direksiyonu sürücüye göre ayarlanabiliyor. Hız sabitleyicisi var, yine tek düğmeyle hız artırıp azaltabiliyorsunuz. Bunlar standart olarak sunuluyor. En önemli avantajlarından birisi de dijital takograf da standart olarak sunuluyor. 2014’de Türkiye’de dijital takograf zorunlu olacağı için biz de aracımızı buna göre dizayn ettik. Stoneridge marka takograf da aracımızın standart ekipmanlarından bir tanesi.”
“Orijinal Yedek Parça
Hizmeti Sunuyoruz”
Avia kamyonlarının yakıt tasarrufunda çok iddialı olduğunu belirten Babür tam bir çalışma kamyonu olduğunu söylüyor ve yüke karşı dayanıklı olduğunu ekliyor. “Çok fazla elektronik sistem mevcut değil. Bunun da amacı her sürücünün rahatlıkla kullanabileceği, hemen kumanda düğmelerine ulaşabileceği, yapmak istediklerini yapacağı bir sistem olmasıdır. Çalışma maliyetleri konusunda firmalara ciddi oranda katma değer sağlayacağı kanaatindeyiz.” diyen Babür teknik servisler hakkında da bilgi vermeyi ihmal etmiyor; “Dağıtımı İstanbul merkez depodan yapılan tamamı orijinal Çek Cumhuriyeti’nden gelen orijinal yedek parça hizmeti sunuyoruz. Aynı zamanda Türkiye genelinde 28 hizmet noktasıyla servis hizmetlerimiz de veriliyor. Tabi ki 7/24 müşteri hizmetleri hattımız, yol yardımı hattımız sürekli devrede.”
Aracın güvenlik sistemlerinden bahseden Babür vitesteyken çalışmadığını belirtiyor. Ayrıca çöp kamyonu gibi arkasında insan olabilecek araçlarda ise aracın hızının 20-25 km’yi geçmediğini belirtiyor ve ekliyor “Aynı zamanda özel bir imdat düğmesiyle acil durumlarda aracı güvenli bir şekilde durdurabiliyorsunuz.” Tüm modelleri için yataklı modellerinin bulunduğunu belirten Babür ayrıca opsiyonel olarak geri görüş kamerasının da bulunduğu belirtmeyi ihmal etmiyor.
“Çalışma Maliyetleri Oldukça Düşük”
“Çalışma maliyetleri de oldukça düşük seviyelerdedir. Yapılan değerlendirmelerde özellikle işçilik sabit ücretleri oldukça uygun seviyelerdedir. Saat ücreti KDV hariç 25 TL.” diyen Babür firmalara en büyük desteği Avia kamyonlarının vereceğini ifade ediyor.
TOPLAM AĞIRLIK BOŞ ŞASELİ AĞIRLIK TAŞIMA KAPASİTESİ
12.000 Kg 3.585 Kg 8.405 Kg
12.000 Kg 3.635 Kg 8.355 Kg
12.000 Kg 3.685 Kg 8.305 Kg
12.000 Kg 3.735 Kg 8.255 Kg
12.000 Kg 3.794 Kg 8.196 Kg
Fren Özelliği Havalı ve Abs Sisteml PERFORMANS
Maks. Hız (km/s) 125
Maks. Tırmanma (%) 54
Min. Dönüş Yarıçapı (mm) 4900
Cruise Kontrol (Hız Sabitleyici) Standart i
İmdat Freni Standart
Lastik Ölçüleri Standart: Ön - Arka 225 / 75R 17,5
Opsiyonel: Ön - Arka 245 / 70R 19,5
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |